Agrotehnika proizvodnje
Osnovna je obrada tla za ozimi usjev na dubinu 30 cm, te gruba priprema tla ujesen. U osnovnoj obradi tla i predsjetvenoj pripremi u tlo se unose fosforna i kalijeva te dio dušičnih gnojiva. Fosfora (P205) grahorici treba osigurati 80 – 100 kg/ha, a kalija 120 – 150 kg/ha. Dušika početno treba osigurati 30 – 40 kg/ha. Dio potrebnih hranjiva može se namiriti i zrelim stajskim gnojem, odnosno gnojovkom, a razliku mineralnim gnojivima. Grahorica vrlo dobro reagira na kalcij. Zato se na kiselim tlima KAN-om postižu bolji rezultati nego na alkalnim tlima. Grahorice, kao i sve mahunarke, vrlo dobro reagiraju na gnojidbu mikroelementima, osobito molidbenom (Mo), jer je nužan za aktivnost Rhizobium bakterija, koje fiksiraju dušik. Da bi se poboljšala fiksacija dušika, prije sjetve sjeme grahorice treba inokulirati odgovarajućim Rhizobium bakterijama. Predsjetvenom pripremom tla treba usitniti i poravnati površinski sloj sjetvospremačem, kako bi sijaćica mogla položiti svo sjeme na predviđenu dubinu. Grahorice i smjese na osnovici grahorice u ozimom roku sjetve treba sijati dublje (4 – 6 (7) cm), da se dublje zakorijene. Ako je usjev plitko posijan, mraz ga može izdignuti na površinu, što je u praksi često slučaj, pa se tako izdignute (izvučene) biljke na površini osuše, jer nemaju sposobnost tjeranja sekundarnih žila kao žitarice, pa i usjev ostaje rijedak.
(Pročitajte cijeli članak u novom broju časopisa!)

Prethodni članakUzgoj borovnice
Sljedeći članakUzroci propadanja cvatova krizantema uoči berbe
Gospodarski list
Gospodarski list – sve što vrijedi znati u poljoprivredi Gospodarski list najstariji je i najčitaniji hrvatski časopis za poljoprivredu, s tradicijom dugom preko 180 godina. Kroz tri stoljeća pomaže poljoprivrednicima stručnim, aktualnim i korisnim sadržajem te i danas svakih petnaest dana stiže na adrese svojih vjernih pretplatnika. Naši autori su priznati stručnjaci, znanstvenici i poljoprivrednici. Uz tiskana i online izdanja, posjeduje bogatu biblioteku knjiga pod nazivom - Obitelj i gospodarstvo, organizira razne stručne konferencije iz područja agrobiznisa, kroz društvene mreže aktivno sudjeluje u svakodnevnici ljubitelja prirode i poljoprivrede. Opravdano je najveći specijalizirani - poljoprivredni medij u regiji. Cilj Gospodarskog lista je ostao isti od prvog broja – znanjem jačati poljoprivredu i selo.