Kako kod vina muškata žutog osigurati maksimum mirisa sorte?


Vaš postupak proizvodnje muškata žutog u osnovi je dobar, uz određenu korekciju, koja se sastoji u sljedećem: Masulju (bobice i mošt) dodati enzim (to Vi radite), zatim odmah ga sulfitirati sa 100 ml “sumpovina”, kako u tijeku predfermentativne maceracije ne bi došlo do oksidacije (posmeđivanja). Masulj ostaviti na predfermentativnoj maceraciji 8 do 10 sati, a temperaturu zadržati na 15 do 17 °C, a u tijeku vrenja nastojati da ne pređe 18 °C. Nakon provedene maceracije od 8 do 10 sati, otočiti mošt, a bobice tiještiti (prešati) i prešavinu dodati u otočeni mošt. Vrenje provoditi u bačvi s postavljenom vreljnjačom ili u inox-cisterni.

S obzirom na to da je vrenje egzoterman proces (razvija se toplina), plašt cisterne od pocinčanog lima brže od drvene duge izdvaja toplinu stvorenu vrenjem. Vrenje nemojte provoditi u otvorenoj – pokrivenoj kaci, jer je velika površina izložena kisiku iz zraka (oksidaciji), a razvojem topline uzrokovane vrenjem gube se vrlo hlapivi mirisi, koji su (ne samo kod aromatičnih sorata) jedan od najbitnih sastojaka svakog vina. Nakon 15 do 20 dana po završenom vrenju, vino zatvoreno pretočite uz sulfitiranje od 100 ml/hl sumpovina.

Prethodni članakSmeđe bijela torta
Sljedeći članakSajmovi, izložbe, dani, festivali…u ožujku
Gospodarski list
Gospodarski list – sve što vrijedi znati u poljoprivredi Gospodarski list najstariji je i najčitaniji hrvatski časopis za poljoprivredu, s tradicijom dugom preko 180 godina. Kroz tri stoljeća pomaže poljoprivrednicima stručnim, aktualnim i korisnim sadržajem te i danas svakih petnaest dana stiže na adrese svojih vjernih pretplatnika. Naši autori su priznati stručnjaci, znanstvenici i poljoprivrednici. Uz tiskana i online izdanja, posjeduje bogatu biblioteku knjiga pod nazivom - Obitelj i gospodarstvo, organizira razne stručne konferencije iz područja agrobiznisa, kroz društvene mreže aktivno sudjeluje u svakodnevnici ljubitelja prirode i poljoprivrede. Opravdano je najveći specijalizirani - poljoprivredni medij u regiji. Cilj Gospodarskog lista je ostao isti od prvog broja – znanjem jačati poljoprivredu i selo.