Nastupile su nove zakonske odredbe o obveznoj izobrazbi o gospodarenju otpadom.
Obveze se odnose na sve gospodarske subjekte ali i na sve institucije i ustanove koje zapošljavaju više od 50 radnika koje, u tom slučaju, moraju imenovati povjerenika za otpad i njegovog zamjenika.
Ostali kriteriji su posjedovanje opasnog otpada, vrsta, količina itd.

Prema Zakon o održivom gospodarenju otpadom  NN 94/13, sve pravne ili fizičke osobe (tvrtke) koje se bave djelatnošću gospodarenja otpadom (skladište vlastiti otpad, energentski oporabitelj, reciklažno dvorište ili trgovci otpadom…) dužni su završiti program izobrazbe i tako ishoditi potvdu.

Poslodavci i obrtnici koji se bave ugostiteljstvom (ulja od friteza i otpadna hrana), servisiranjem ili farbanjem vozila, kemijske čistionice i svi koji moraju voditi očevidnike o otpadu, dužni su imenovati odgovornu osobu za otpad i uputiti je na izobrazbu nakon koje Ministarstvo zaštite okoliša i prirode izdaje Potvrdu na 5 godina.

Izobrazbu mogu organizirati jedino ustanove ili fizičke osobe koje su dobile ovlaštenje Ministarstva zaštite okoliša i prirode.

“Marker” ima ovlaštenje Ministarstva zaštite okoliša i prirode za provođenje programa izobrazbe o gospodarenju otpadom pod rednim brojem 9 koje možete vidjeti na stranicama Ministarstva.

Kako bi ovaj neočekivani izdatak učinili podnošljivijim, tvrtka Marker je organizirala izobrazbu na 20-tak mjesta koje možete pogledati na www.znr.hr

Za udruženja obrtnika, ili udruge gospodarstvenika koji su obveznici izobrazbe koji uspiju prikupiti više od 20 polaznika odobravaju dodatne popuste.

Izobrazba traje 25 nastavnih sati za povjerenika i zamjenika a 40 sati za odgovornu osobu.

Regulirajte ovu zakonsku obavezu pod povoljnijim uvjetima kao član HOK-a ili HGK.

Detalje o pogodnostima za članove i o tome tko je obveznik izobrazbe kao i o popunjenosti destinacija saznajte na tel. 034 275 438 ili 099 4339 521

 

G.L.

                                                                           

Prethodni članakPrilog broja: DDD mjere i njihov značaj u poljoprivredi
Sljedeći članakPozivamo vas na otvorenje KTC vrtnog centra & poljoljekarne
Gospodarski list
Gospodarski list je najstariji hrvatski časopis za poljoprivredu i selo koji i danas izlazi i koji je kroz tri stoljeća usmjeravao stručno, ekonomski i društveno hrvatskog seljaka i selo. Promicao je i čuvao običaje na selu i poljoprivredi i njegovao hrvatsku kulturu i jezik. List danas izlazi kao polumjesečnik na 72 stranice visoke kvalitete papira i višebojnog (kolor) tiska u formatu 210 x 275 mm. Zahvaljujući tradicionalno kvalitetnim i prije svega aktualnim i stručnim člancima, Gospodarski list stekao je vjerne, dugogodišnje pretplatnike i do danas zadržao status najpopularnijeg časopisa o poljoprivredi u Hrvatskoj. Kroz sva tri stoljeća Gospodarski list je izlazio zahvaljujući prije svega svojim vjernim pretplatnicima, poslovnim partnerima i oglašivačima, a u Gospodarskom listu surađuju najnapredniji ljudi pojedinog vremena, mnogi istaknuti znanstvenici, stručnjaci poljoprivredne proizvodnje, te mnogi drugi ugledni ljudi. Važno je napomenuti da Gospodarski list i danas kontinuitrano stvara nove vrijednosti kroz vrijedne projekte i inicijative; Gospodarski kalendar, biblioteka Obitelj i Gospodarstvo, biblioteka Hrvatsko povrće, Gospodarski oglasnik, televizijska emisija Dodir prirode, web izdanja, digitalizacija arhive 1842 – 1910 dostupne javnosti kroz projekt Hrvatska kulturna baština, izbor za najbolju poljoprivrednu ljekarnu, stručni seminar Hrvatsko povrće, stručni seminar CroVin, profilne stranice na društvenim mrežama, Društvo agrarnih novinara Hrvatske… Cilj Gospodarskog lista oduvijek je bio i ostat će prenošenje znanja, informacija i savjeta, kako bi poljoprivredna proizvodnja bila isplativa, a gospodari uspješniji.