HR PSOR i HGK po dvanaesti put provode natječaj za ocjenjivanje društveno odgovornih praksi hrvatskih poduzeća – Indeks DOP-a. Ovogodišnji natječaj otvoren je do 21. listopada, a nagrade najuspješnijim poduzećima bit će uručene na 11. konferenciji o DOP-u, 19. i 20. studenoga u Hotelu Esplanade Zagreb.

U poduzećima koja ispunjavaju indeks DOP-a prosječna plaća je i do 23 posto viša u odnosu na hrvatski prosjek, a zaposlenici u 92 posto poduzeća ostvaruju neke od beneficija koje su veće od zakonom propisanih. U 2017. godini 42 posto tih poduzeća imalo je osobu zaduženu za održivi razvoj i/ili društveno odgovorno poslovanje, 20 posto imalo je radnu skupinu ili odbor, a 24 posto odjel.

Dok su nekoć isključivo dobri poslovni rezultati bili mjerilo uspješnosti, danas je uspjeh teško postići bez uključivanja društveno odgovornih praksi u poslovne strategije. Uspješno poduzeće je ono koje vodi računa o svom ekonomskom, društvenom i okolišnom utjecaju, njime aktivno upravlja i o tome izvještava.

Metodologiju Indeksa DOP-a razvili su Zajednica za društveno odgovorno poslovanje HGK i Hrvatski poslovni savjet za održivi razvoj, a sudjelovanjem u natječaju poduzeća imaju mogućnost dobiti objektivnu procjenu vlastitih dobrovoljnih praksi i usporediti ih s praksama drugih hrvatskih poduzeća.

Nagrade Indeks DOP-a dodjeljuju se u četiri kategorije: za velika, srednja, mala i javna poduzeća. Posebna nagrada za najveći napredak dodjeljuje se poduzeću koje je ostvarilo najveću razliku u ukupnim bodovima u odnosu na prethodnu godinu.

Poduzećima koja ostvare najbolji rezultat u pojedinim područjima upitnika dodijelit će se posebne nagrade za odgovorne politike i prakse u radnoj okolini, odgovorne politike i prakse upravljanja okolišem, društveno odgovorne odnose sa zajednicom te odgovorne politike raznolikosti i zaštite ljudskih prava. Mogućnost sudjelovanja u ocjenjivanju imaju sva poduzeća koja su u protekloj, 2018. godini, zadovoljila kriterije poslovne solventnosti.

Za sva pitanja o ispunjavanju upitnika Indeksa DOP-a, molimo kontaktirati:

Hrvatski poslovni savjet za održivi razvoj

Tel: 01/4836-650; 01/4836-653

Fax: 01/4836-771

e-mail: ured@hrpsor.hr; katarina.plecas@hrpsor.hr

i

Hrvatska gospodarska komora

Sektor za energetiku i zaštitu okoliša

Tel.: 01/460-6701; 01/460-6705

Fax: 01/460-6737

e-mail: okolis@hgk.hr, dvarlec@hgk.hr

Prethodni članakLjekoviti mak turčinjak
Sljedeći članakAfrička svinjska kuga – nove mjere preventive
Gospodarski list
Gospodarski list je najstariji hrvatski časopis za poljoprivredu i selo koji i danas izlazi i koji je kroz tri stoljeća usmjeravao stručno, ekonomski i društveno hrvatskog seljaka i selo. Promicao je i čuvao običaje na selu i poljoprivredi i njegovao hrvatsku kulturu i jezik. List danas izlazi kao polumjesečnik na 72 stranice visoke kvalitete papira i višebojnog (kolor) tiska u formatu 210 x 275 mm. Zahvaljujući tradicionalno kvalitetnim i prije svega aktualnim i stručnim člancima, Gospodarski list stekao je vjerne, dugogodišnje pretplatnike i do danas zadržao status najpopularnijeg časopisa o poljoprivredi u Hrvatskoj. Kroz sva tri stoljeća Gospodarski list je izlazio zahvaljujući prije svega svojim vjernim pretplatnicima, poslovnim partnerima i oglašivačima, a u Gospodarskom listu surađuju najnapredniji ljudi pojedinog vremena, mnogi istaknuti znanstvenici, stručnjaci poljoprivredne proizvodnje, te mnogi drugi ugledni ljudi. Važno je napomenuti da Gospodarski list i danas kontinuitrano stvara nove vrijednosti kroz vrijedne projekte i inicijative; Gospodarski kalendar, biblioteka Obitelj i Gospodarstvo, biblioteka Hrvatsko povrće, Gospodarski oglasnik, televizijska emisija Dodir prirode, web izdanja, digitalizacija arhive 1842 – 1910 dostupne javnosti kroz projekt Hrvatska kulturna baština, izbor za najbolju poljoprivrednu ljekarnu, stručni seminar Hrvatsko povrće, stručni seminar CroVin, profilne stranice na društvenim mrežama, Društvo agrarnih novinara Hrvatske… Cilj Gospodarskog lista oduvijek je bio i ostat će prenošenje znanja, informacija i savjeta, kako bi poljoprivredna proizvodnja bila isplativa, a gospodari uspješniji.