Središnji državni ured za razvoj digitalnog društva (SDURDD) predstavio je na današnjoj konferenciji u Zagrebu rezultate četverogodišnjeg projekta „e-Poslovanje“ koji omogućava jedinstveni pristup javnim elektroničkim uslugama za poslovne korisnike.

SDURDD projekt  „e-Poslovanje“, vrijedan 50.983.989,90 kuna, provodi u suradnji s Financijskom agencijom (Fina) te Agencijom za podršku informacijskim sustavima i informacijskim tehnologijama (APIS IT), kao projektnim partnerima. Projekt je u potpunosti financiran iz Europskog socijalnog fonda.

Projekt „e-Poslovanje“ olakšava poslovanje poslovnim subjektima. Među uslugama koje javnopravna tijela pružaju poslovnim korisnicima, nalaze se i usluge e-Ovlaštenja, e-Autoškole, izdavanje uvjerenja da se ne vodi kazneni postupak, dostava elektroničkih isprava za registraciju vozila u RH te jedinstvena informacijska točka – sustav katastra infrastrukture.

Konferenciju je otvorio Nikola Modrušan, načelnik sektora za razvoj digitalne infrastrukture Središnjeg državnog ureda za razvoj digitalnog društva koji je tom prilikom istaknuo:

Platforma e-Poslovanje predstavlja svojevrsno proširenje sustava e-Građani. Namijenjena je svim oblicima poslovnih subjekata – tvrtkama, obrtima, OPG-ovima, udrugama i drugim neprofitnim organizacijama. Također i osobama koje obavljaju slobodne djelatnosti i sporedna zanimanja. Ključna uloga je omogućiti poslovnim subjektima brzu, efikasnu i jednostavnu komunikaciju s tijelima javne uprave. Također i povećati dostupnost samih e-usluga na portalu e-Građani. Naš zajednički cilj je digitalizirana javna uprava koja je temelj za daljnji razvoj konkurentnog, inovativnog i digitalnog društva i gospodarstva.

Okupljenima su se obratile i predstavnice partnerskih institucija. Andreja Kajtaz, direktorica Sektora digitalnih rješenja Fine, tom prilikom je izjavila:

Za potrebe projekta e-Poslovanje, komponenta NIAS nadograđena je novim funkcionalnostima. One omogućavaju autentifikaciju i autorizaciju korisnika prilikom pristupa i korištenja e-usluga namijenjenih i poslovnim subjektima. Dosadašnja praksa upravljanja pristupnim pravima putem šaltera institucija, unaprijeđena je naprednim digitalnim mehanizmima. Oni ovlaštenim osobama omogućavaju samostalno upravljanje pristupnim pravima kroz sustav e-Ovlaštenja. Nadogradnjom NIAS-a i e-Ovlaštenja kroz projekt e-Poslovanje, zaokružen je cjelokupni proces interakcije građana i poslovnih subjekata s javnom upravom. Sve veći broj poslovnih korisnika govori sam za sebe o uspješnosti ovog projekta.

Maja Širić, izvršna direktorica Sektora poslovnih operacija APIS IT-a, istaknula je:

Korisnički pretinac koji je APIS IT razvio u sklopu projekta e-Poslovanje odsada će biti jedinstveno mjesto za sve poruke javne uprave bilo da je riječ o fizičkim osobama ili poduzetnicima. Oni će jednostavnim odabirom prikaza imati pregled interakcije s tijelima javne uprave. Uz novu web i mobilnu aplikaciju za korisnički pretinac, dodatnu vrijednost projekta predstavlja izgradnja modernog i sofisticiranog sustava poslovnog izvještavanja koji će biti temelj za sve buduće odluke o daljnjem razvoju digitalnih usluga javne uprave.


Rezultate projekta „e-Poslovanje“ predstavio je Dražen Božić, voditelj projekta e-Poslovanje pri Središnjem državnom uredu za razvoj digitalnog društva.

-Osnovni cilj uspostave sustava e-Poslovanje je dodatno unaprijediti poslovnu klimu u Republici Hrvatskoj. Također i olakšati poslovanje kroz jačanje učinkovitosti javne uprave. Projekt doprinosi administrativnom rasterećenju poslovnih subjekata kroz elektroničku komunikaciju s javnom upravom. Štedi njihovo vrijeme i novac te povećava dostupnost samih usluga jer je e-usluga dostupna svima pod jednakim uvjetima. I to bez obzira na lokaciju poslovanja ili uređaj koji se koristi.

Sve stručne tekstove objavljene u Gospodarskom listu u razdoblju od 2016. do 2020. godine čitajte i u našoj Digitalnoj kolekciji koju možete naručiti ovdje

Pretplatnici na sadržaj Gospodarskog lista ostvaruju pravo na besplatne savjete. Ako ste pretplatnik postavite pitanje klikom ovdje
Ako se želite pretplatiti to možete učiniti ovdje
Prethodni članakRadovi u masliniku u listopadu
Sljedeći članak“Sačuvajmo stare sorte Cernik”
Gospodarski list
Gospodarski list je najstariji hrvatski časopis za poljoprivredu i selo koji i danas izlazi i koji je kroz tri stoljeća usmjeravao stručno, ekonomski i društveno hrvatskog seljaka i selo. Promicao je i čuvao običaje na selu i poljoprivredi i njegovao hrvatsku kulturu i jezik. List danas izlazi kao polumjesečnik na 72 stranice visoke kvalitete papira i višebojnog (kolor) tiska u formatu 210 x 275 mm. Zahvaljujući tradicionalno kvalitetnim i prije svega aktualnim i stručnim člancima, Gospodarski list stekao je vjerne, dugogodišnje pretplatnike i do danas zadržao status najpopularnijeg časopisa o poljoprivredi u Hrvatskoj. Kroz sva tri stoljeća Gospodarski list je izlazio zahvaljujući prije svega svojim vjernim pretplatnicima, poslovnim partnerima i oglašivačima, a u Gospodarskom listu surađuju najnapredniji ljudi pojedinog vremena, mnogi istaknuti znanstvenici, stručnjaci poljoprivredne proizvodnje, te mnogi drugi ugledni ljudi. Važno je napomenuti da Gospodarski list i danas kontinuitrano stvara nove vrijednosti kroz vrijedne projekte i inicijative; Gospodarski kalendar, biblioteka Obitelj i Gospodarstvo, biblioteka Hrvatsko povrće, Gospodarski oglasnik, televizijska emisija Dodir prirode, web izdanja, digitalizacija arhive 1842 – 1910 dostupne javnosti kroz projekt Hrvatska kulturna baština, izbor za najbolju poljoprivrednu ljekarnu, stručni seminar Hrvatsko povrće, stručni seminar CroVin, profilne stranice na društvenim mrežama, Društvo agrarnih novinara Hrvatske… Cilj Gospodarskog lista oduvijek je bio i ostat će prenošenje znanja, informacija i savjeta, kako bi poljoprivredna proizvodnja bila isplativa, a gospodari uspješniji.