Započeo je ovogodišnji Wine EnoGASTRO VIP Event, sedmo izdanje ciklusa međunarodnih konferencija vinskih, ugostiteljskih i gastronomskih znalaca.

Riječ je o autentičnom događaju, u organizaciji agencije RICERCE MERCATO. Održava se u pet gradova diljem Hrvatske, a svečano otvaranje 28-og po redu eventa je upriličeno 01.ožujka 2023. godine u hotelu Bonavia u Rijeci.

S naglaskom na hrvatskim lokalnim proizvođačima i promociji regionalne eno-gastronomije, za riječke posjetitelje je pripremljen najbogatiji program do sada s mnoštvom stručnih predavanja, radionica i edukacija namijenjenih dionicima HoReCa sektora, koji su svjesni važnosti kontinuiranog ulaganja u svoje znanje i poslovni razvoj. Za uzvanike je, uz prethodnu prijavu, ulaz na event, kao i sav program besplatan.

Program je započeo svečanim otvaranjem uz obraćanje glavnog organizatora i vlasnika agencije, Dantesa Begića. On se zahvalio partnerima, izlagačima i uzvanicima na povjerenju i potpori svih proteklih sedam godina u zajedničkom podizanju kvalitete usluge i ponude hrvatskog ugostiteljstva i turizma.

Potom je uslijedilo upoznavanje s izlagačima iz Hrvatske i regije, uz degustiranje njihovih proizvoda. Među njima su bili ugledni vinari i vinske kuće kao što su Krauthaker, Ščurek, Degrassi, Prelac vina, Kutjevo vina, Bolfan Vinski vrh, Vinska kuća Pavlomir, Gospoja, PZ Vrbnik i brojni drugi, zatim sirari, proizvođači maslinovog ulja, piva, žestica i slastica, sa vrlo kvalitetnom ponudom mesa i mesnih prerađevina bio je tu PIK Vrbovec i Histris, te uzgajivač autohtone jadranske ribe Marfish, a prezentiran je i ugostiteljski inventar s barskom opremom, te drugi proizvodi i usluge za HoReCa sektor.

Posebnost Wine EnoGASTRO VIP Evenata, je ustrajanje na kvalitetnim predavanjima i edukacijama, niz kojih je ove godine bio još sadržajniji. Predvodili su ih ugledni stručnjaci iz svijeta ugostiteljstva, turizma, vinarstva, uljarstva, marketinga i drugih tematika bitnih za unapređenje i uspješnost ugostiteljsko-turističkog poslovanja.

Ciklus edukacija otvorilo je predavanje posvećeno kastavskoj Belici – od zaboravljenog do vrhunskog vina, koje na području Kvarnera ima tradiciju proizvodnje dugu 600 godina. Ovu kupažu autohtonih sorata verdića, divjake i mejskog, kojoj se pridodaje malvazija, od zaborava su spasili kastavski vinari i vinski entuzijasti. Njezinu vrijednost su predstavili vinar Dejan Rubeša iz OPG-a Plovanić vina Kastav, te enolog i licencirani senzoričar za vina Tomislav Pavlešić, u pratnji zalogaja uglednog ugostitelja i sommeliera Nenada Kukurina, vlasnika hotela i restorana Kukuriku.

O važnosti digitalnog marketinga u ugostiteljstvu i turizmu, te kako postati hit na društvenim mrežama, govorila je Matea Benzan, vlasnica marketinške agencije Loftis iz Rijeke, koja je gostima približila jednostavne alate za korištenje na društvenim mrežama i stvaranje autentičnog brenda, koji privlači idealne klijente.

Prva vinska akademkinja na ovim prostorima i sommelierka Mira Šemić, ujedno direktorica renomiranih gastro vodiča Gault&Millau Slovenije i Gault&Millau Srbije, na svoj neprikosnoven način utemeljen na dugogodišnjem iskustvu i strasti prema eno-gastronomiji, je održala degustacijsku radionicu pod nazivom Mira i tri mušketira, na kojoj su joj asistirala Vina Matić, Vina Prelac i Ščurek Wine, a vinari su osobno predstavili svoje etikete.

Prvi niz predavanja je zaokružio Franckov barist Josip Novačić, ujedno osjetilni sudac na brojnim barističkim natjecanjima. On je posjetiteljima otkrio sve što treba znati o tom popularnom piću – kavi, uz degustiranje Arabice vs. Robuste.

Kao i prethodnih godina, jedna od najvećih atrakcija eventa je bila gastro-edukacijsko-degustacijska prezentacija gostujućih chefova, u izvedbi kojih su se smijenjivali vrhunski slijedovi upareni s odgovarajućim pratećim vinima:

  • *Dry-age sashimi od brancina, orange ponzu, hren i koraba / Zlatne Radgonske Penine selection – Sans Dosage, Radgonske Gorice; JRE chefovi Stiven Vunić iz konobe Zijavica u Mošćeničkoj Dragi i Saša Began iz zadarskog restorana Foša;
  • * Domaći fuži s dimljenim dagnjama i inćunom / Sivi Pinot Orange 2021, Ščurek wines; Chef Igor Lesica, Hotel Bonavia Plava Laguna Rijeka
  • *Pljukanci s butargom i radicchio trevigiano / Muškat momjanski, Prelac vin; JRE chefovi Stiven Vunić iz konobe Zijavica u Mošćeničkoj Dragi i Saša Began iz zadarskog restorana Foša;
  • *File brancina, batat, špinat, riblji demi-glace / Svježa Malvazija, Matić vina; JRE chefovi Stiven Vunić iz konobe Zijavica u Mošćeničkoj Dragi i Saša Began iz zadarskog restorana Foša;
  • *Marinirani pulled pork / Terre Bianche Cuvee Blanc 2018, Degrassi; Chef Marko Lučić, PIK Vrbovec.

Pjenušavi uvod u drugi niz stručnih predavanja održao je sommelier WSET 3 razine Jure Andrijašević pod nazivom Zlatne perle – Pjenušava renesansa Radgone, koji je posjetitelje vizualno i degustativno proveo kroz podrume Radgonskih gorica i njihove pjenušce od prirode preko tradicije do ambicije.

O moći gostoljubivosti, kvalitetnoj brizi o gostu i važnosti podizanja izvrsnosti usluge za budućnost ugostiteljstva i turizma, te zašto je stjecanje lojalnosti gosta glavni cilj poslovno najuspješnijih, govorila je mentorica i stručnjakinja za gostoljubivost Sanja Krmpotić.

Kako odabrati prikladnu glazbu u hotelima i ugostiteljskim objektima uz inovativna ozvučenja, prezentirao je Ivan Boban, direktor Meridian Chapters (Cosmic Production).

Uvijek nepresušnu temu o primjeni ekstra djevičanskog maslinova ulja u gastronomiji obradili su na edukativno-degustacijskoj radionici nagrađivani maslinari Deni Červar i Andrea Brečević – Rheos.

Riječki ciklus predavanja zaključila je riječka tvrtka Brewtiga za veleprodaju i distribuciju craft piva. Otkrila je kako degustirati pivo kao profesionalac uz pivski vodič kroz Hrvatsku.

Nakon završnog druženja s izlagačima, organizator događaja Dantes sa svojim timom se zahvalio svim uzvanicima, te partnerima: Grad Rijeka i Turistička zajednica grada Rijeke, Primorsko-goranska županija i TZ Kvarnera, Hrvatska turistička zajednica, Obrtnička komora Primorsko-goranske županije i pokroviteljima: Ministarstvo turizma i sporta, te Ministarstvo poljoprivrede Republike Hrvatske.

Brojni posjetitelji su pohvalili kvalitetu ovogodišnjeg riječkog izdanja Wine EnoGASTRO VIP Eventa; on nastavlja svoju misiju za dva dana u susjednoj Istri. Tamo će 03.ožujka 2023. godine u Novigradu biti održan idući event.

Prethodni članakKako spojiti nespojivo, velike i male poljoprivrednike te razviti proizvod, ali i tržište?
Sljedeći članakSmanjuje se potrošnja voća i povrća u Europi
Gospodarski list
Gospodarski list je najstariji hrvatski časopis za poljoprivredu i selo koji i danas izlazi i koji je kroz tri stoljeća usmjeravao stručno, ekonomski i društveno hrvatskog seljaka i selo. Promicao je i čuvao običaje na selu i poljoprivredi i njegovao hrvatsku kulturu i jezik. List danas izlazi kao polumjesečnik na 72 stranice visoke kvalitete papira i višebojnog (kolor) tiska u formatu 210 x 275 mm. Zahvaljujući tradicionalno kvalitetnim i prije svega aktualnim i stručnim člancima, Gospodarski list stekao je vjerne, dugogodišnje pretplatnike i do danas zadržao status najpopularnijeg časopisa o poljoprivredi u Hrvatskoj. Kroz sva tri stoljeća Gospodarski list je izlazio zahvaljujući prije svega svojim vjernim pretplatnicima, poslovnim partnerima i oglašivačima, a u Gospodarskom listu surađuju najnapredniji ljudi pojedinog vremena, mnogi istaknuti znanstvenici, stručnjaci poljoprivredne proizvodnje, te mnogi drugi ugledni ljudi. Važno je napomenuti da Gospodarski list i danas kontinuitrano stvara nove vrijednosti kroz vrijedne projekte i inicijative; Gospodarski kalendar, biblioteka Obitelj i Gospodarstvo, biblioteka Hrvatsko povrće, Gospodarski oglasnik, televizijska emisija Dodir prirode, web izdanja, digitalizacija arhive 1842 – 1910 dostupne javnosti kroz projekt Hrvatska kulturna baština, izbor za najbolju poljoprivrednu ljekarnu, stručni seminar Hrvatsko povrće, stručni seminar CroVin, profilne stranice na društvenim mrežama, Društvo agrarnih novinara Hrvatske… Cilj Gospodarskog lista oduvijek je bio i ostat će prenošenje znanja, informacija i savjeta, kako bi poljoprivredna proizvodnja bila isplativa, a gospodari uspješniji.