Najpoznatiji zadarski festival vina Zadar Wine Festival, održat će se 24. i 25. ožujka u dvorani Krešimir Ćosić.

Najveći festival vina u Dalmaciji koji okuplja vinare, hotelijere, ugostitelje i sve ljubitelje vina ove godine priprema gostovanja brojnih izlagača iz cijele Hrvatske s više od 700 različitih vina. Zadar Wine Festival, kojeg organizira sommelier Ivan Stiblik, povjerenik HSK za Dalmaciju, održava se od 2017. godine.

Najpoznatiji dalmatinski sajam vina

Stiblik je na uvodnoj konferenciji za medije Stiblik je istaknuo kako je uvijek zadovoljan popraćenošću i popularnošću ZWF-a.

– Javne službe, vinari i privatni sektor ne djeluju unutar ZWF kao jedinka. Peti put po redu zajedno se družimo na najpoznatijem dalmatinskom sajmu vina, na kojem sudjeluje preko 100 vinarija iz cijele zemlje i 30 inozemnih vinara, kazao je Stiblik. Pozvao je sve ljubitelje dobre kapljice da dođu na Višnjik i kušaju najbolja svjetska i domaća vina.

Zastupljene su sve najvažnije autohtone hrvatske sorte, kao i introducirane svjetske sorte. S čašću nosimo laskavu titulu najvećeg dalmatinskog festivala vina. Osobno sam ponosan na naš uspjeh, dodao je Stiblik. Kazao je kako se već sada za posjet festivalu prijavio veliki broj sommeliera, vinskih znalaca, distributera i ugostitelja.

Cilj nam je ostati stručnima, ali i privući što veći broj ljubitelja vina, te otvoriti nova vrata za bolje povezivanje vinara i kupaca. Ovogodišnja novost je i naša proširena ponuda. Ona obuhvaća opuštene koncerte i ležerna druženja, dodao je Stiblik. Najavio je i stručne radionice, koje su već krenule 1. ožujka.

Njihov ciklus završavamo prekosutra s dalmatinskim vinima, rekao je Stiblik. Ana Fiolić je istaknula kako ih osobito veseli kolege i ljubitelje vina pozdraviti u Zadru.

– Zanimljivo je kako mi lokalni vinari, ali i oni strani, u Zadru vide izuzetno atraktivno područje za plasiranje svojih proizvoda, poručila je Ana Fiolić. Kazala je kako će na ZWF predstaviti i svoje mlade berbe.

Vina našeg kraja trebaju biti prva u ponudi

Tomislav Fain, predsjednik UHPA istaknuo je pak kako ZWF raste iz godine u godinu.

– Kao ugostitelju iznimno mi je važno imati priliku da na jednom mjestu upoznam sve naše lokalne vinare koje uvijek podupirem i nudim u svojoj ponudi. Vina našeg kraja trebaju biti prva u ponudi, što uspjeh ZWF svakako potencira, kazao je Fain. Naglasio je kako će ZWF pridonijeti produženju turističke sezone.

– Gost koji dođe u predsezoni vrijedi trostruko za ono koji dođe u špici, tako da trebamo iskoristiti svaku priliku da ovo vrijeme učinimo što atraktivnijim, rekao je Fain. Mario Paleka naglasio kako je eno-gastro ponuda veliki adut u turističkoj industriji.

– Odavno smo prepoznali sve potencijale ZWF, kojeg nastavljamo podupirati i u budućnosti. Na području grada je oko 500 gostiju, što je nemala brojka za ovo vrijeme. Spremni očekujemo novu turističku sezonu, kazao je Paleka. Dodao je kako je Stiblik prepoznao važnost dislociranja programa iz stare gradske jezgre.

– Na turističkim smo sajmovima predstavili našu vinsku ponudu i karakteristike te mnoge turiste zainteresirali za sve što zadarski vinari mogu ponuditi, istaknuo je Paleka.

Važan događaj za vinare

Pročelnik upravnog odjela za gospodarstvo Grada Zadra Mate Pinčić naglasio je kako je ZWF važan poslovni događaj za vinare, distributere i ugostitelje. Danijel Segarić, županijski pročelnik upravnog odjela za poljoprivredu, naglasio je kako Zadarska županija odavno nosi laskavu titulu vrhunske vinske regije.

– ZWF nezaobilazan je za sve vinare koji traže kvalitetne i stabilne puteve distribucije i poslovanja. Bez Ivana, njegovog znanja i stručnosti, puno bi toga o našim vinima još ostalo nepoznatim. Sinergijom koju mi danas pozdravljamo jedino možemo napraviti kvalitativan iskorak ka boljoj i uspješnijoj prezentaciji na vinskom tržištu, zaključio je Segarić.

Zadarska je županija u prošlosti bila regija dobrog grožđa, ali ne i kvalitetnog vina. To se promijenilo marljivim radom naših vinara koje je Ivan stavio pod jednu kapu i ujedinio na najpoznatijem dalmatinskom vinskom festivalu, koji služi još boljem etabliranju zadarske vinske scene.

Izvor: Zadaski list

Prethodni članakEFSA poziva stručnjake u svoje Znanstveno vijeće i odbore
Sljedeći članakPoziv na regionalne radionice “Izravna plaćanja i IAKS mjere ruralnog razvoja u 2023. godini”
Gospodarski list
Gospodarski list je najstariji hrvatski časopis za poljoprivredu i selo koji i danas izlazi i koji je kroz tri stoljeća usmjeravao stručno, ekonomski i društveno hrvatskog seljaka i selo. Promicao je i čuvao običaje na selu i poljoprivredi i njegovao hrvatsku kulturu i jezik. List danas izlazi kao polumjesečnik na 72 stranice visoke kvalitete papira i višebojnog (kolor) tiska u formatu 210 x 275 mm. Zahvaljujući tradicionalno kvalitetnim i prije svega aktualnim i stručnim člancima, Gospodarski list stekao je vjerne, dugogodišnje pretplatnike i do danas zadržao status najpopularnijeg časopisa o poljoprivredi u Hrvatskoj. Kroz sva tri stoljeća Gospodarski list je izlazio zahvaljujući prije svega svojim vjernim pretplatnicima, poslovnim partnerima i oglašivačima, a u Gospodarskom listu surađuju najnapredniji ljudi pojedinog vremena, mnogi istaknuti znanstvenici, stručnjaci poljoprivredne proizvodnje, te mnogi drugi ugledni ljudi. Važno je napomenuti da Gospodarski list i danas kontinuitrano stvara nove vrijednosti kroz vrijedne projekte i inicijative; Gospodarski kalendar, biblioteka Obitelj i Gospodarstvo, biblioteka Hrvatsko povrće, Gospodarski oglasnik, televizijska emisija Dodir prirode, web izdanja, digitalizacija arhive 1842 – 1910 dostupne javnosti kroz projekt Hrvatska kulturna baština, izbor za najbolju poljoprivrednu ljekarnu, stručni seminar Hrvatsko povrće, stručni seminar CroVin, profilne stranice na društvenim mrežama, Društvo agrarnih novinara Hrvatske… Cilj Gospodarskog lista oduvijek je bio i ostat će prenošenje znanja, informacija i savjeta, kako bi poljoprivredna proizvodnja bila isplativa, a gospodari uspješniji.