Najbolji kobasičari u Hrvatskoj i ove godine sredinom ožujka izložili su svoje suhomesnate delicije na manifestaciji ‘S klobasicom u Europu’ koja se već 9. godinu održava u Sv. Petrom u Šumi.

Sajam „S klobasicom u EU“ ove je godine posjetilo nekoliko tisuća ljubitelja tradicionalnih domaćih proizvoda. Njihova je ponuda zauzela cijeli gradski trg, a Sv. Petar u Šumi je bio pravi „grad od kobasica“ s brojnim događajima vezanim uz kobasice. Kao i svake godine, u sklopu manifestacije održavaju se i Dani hrvatskih kobasica i salama. Njihov je sastavni dio najveće nacionalno ocjenjivanje kvalitete ovih proizvoda.

S ukupno 194 uzorka ovogodišnje ocjenjivanje je bilo najveće do sada. 20 renomiranih stručnjaka ocjenjivalo je kobasice i salame u jedanaest različitih kategorija. Šampion Sajma je tvrtka Histris iz Sv. Petra u Šumi  s kobasicom od jelena s tartufima. Pobjedničku kobasičarsku štafetu – pehar iz ruku premijera Plenkovića u ime tvrtke preuzeo je Ivica Milotić.

Nagrađeni:

Najbolja istarska salama kosnica- Milan Udovičić iz Sv. Petra u Šumi,

Najbolja istarska kobasica – tvrtka Premes Tinjan,

Najbolja istarska kobasica napravljena na starinski način -Anton Marić iz  Kanfanara. 

Najbolja kulenova seka – tvrtka Brčić Vrbanja,

Najbolja slavonska kobasica – tvrtka Kulen Novosel, Gat, Belišće,

Najbolja salama ili kobasica od divljači – Salama od jelena tvrtke Lovski Čazma

Najbolja salama ili salamin – Unegački salamin OPG-a Franjul iz Sv. Petra u Šumi

Najbolja specifična kobasica i salama – Kobasica s teranom tvrtke Pisinium iz Pazina

Najbolja kobasica u kategoriji „S klobasicom u EU“ – Konavoska kobasica OPG-a Vlahe Đivanovića iz Konavla

Najbolja kobasica ili salama u međunarodnoj kategoriji – Salama Milana Janežiča iz Škocjana u Sloveniji.

Članovi udruge Baranjski kulen – OPG Matijević iz Suze, OPG Stanković iz Belog Manastira, OPG Stojković iz Jagodnjaka i Belje plus poslali na ocjenjivanje svoje odabrane kulenove seke i osvojili ukupno pet zlatnih medalja od kojih su dvije pripale Belju. Tri zlatne medalje su osvojene i u kategoriji slavonskih kobasica (Belje, OPG Matijević i OPG Stojković). Tako su baranjski proizvođači pokazali ujednačenost visoke kvalitete u svim tradicionalnim suhomesnatim proizvodima koje imaju u svom asortimanu.

Baranjski proizvođači

Sajam se kao i prošle godine održao na novoj lokaciji ‘Hrvatske kuće od kobasica’, koja je otvorena prije dvije godine kao jedinstven projekt vrijedan 3,5 milijuna kuna i koji pridonosi turističkoj valorizaciji općine i cijele Istre, te nudi nove sadržaje u gastronomskoj ponudi.

Prethodni članakSajmovi, izložbe, dani, festivali u travnju
Sljedeći članakKineska dunja – ukrasna i korisna zanemarena voćkarica (2)
Gospodarski list
Gospodarski list je najstariji hrvatski časopis za poljoprivredu i selo koji i danas izlazi i koji je kroz tri stoljeća usmjeravao stručno, ekonomski i društveno hrvatskog seljaka i selo. Promicao je i čuvao običaje na selu i poljoprivredi i njegovao hrvatsku kulturu i jezik. List danas izlazi kao polumjesečnik na 72 stranice visoke kvalitete papira i višebojnog (kolor) tiska u formatu 210 x 275 mm. Zahvaljujući tradicionalno kvalitetnim i prije svega aktualnim i stručnim člancima, Gospodarski list stekao je vjerne, dugogodišnje pretplatnike i do danas zadržao status najpopularnijeg časopisa o poljoprivredi u Hrvatskoj. Kroz sva tri stoljeća Gospodarski list je izlazio zahvaljujući prije svega svojim vjernim pretplatnicima, poslovnim partnerima i oglašivačima, a u Gospodarskom listu surađuju najnapredniji ljudi pojedinog vremena, mnogi istaknuti znanstvenici, stručnjaci poljoprivredne proizvodnje, te mnogi drugi ugledni ljudi. Važno je napomenuti da Gospodarski list i danas kontinuitrano stvara nove vrijednosti kroz vrijedne projekte i inicijative; Gospodarski kalendar, biblioteka Obitelj i Gospodarstvo, biblioteka Hrvatsko povrće, Gospodarski oglasnik, televizijska emisija Dodir prirode, web izdanja, digitalizacija arhive 1842 – 1910 dostupne javnosti kroz projekt Hrvatska kulturna baština, izbor za najbolju poljoprivrednu ljekarnu, stručni seminar Hrvatsko povrće, stručni seminar CroVin, profilne stranice na društvenim mrežama, Društvo agrarnih novinara Hrvatske… Cilj Gospodarskog lista oduvijek je bio i ostat će prenošenje znanja, informacija i savjeta, kako bi poljoprivredna proizvodnja bila isplativa, a gospodari uspješniji.