Na svjetskom tržištu ukazala se potreba za nekonvencionalnim traktorima velike snage i zapremnine motora od 400 – 500 KS, stoga je njemački proizvođač traktora Fendt odlučio biti u korak s vremenom i tehnologijom, te su kreirali seriju traktora Fendt 1000 Vario, raspona snage od 380 do maksimalnih 500 KS.
Ovu seriju snažnih traktora, za razliku od postojećih modela već prisutnih na tržištu, osim velike snage, odlikuje izuzetna fleksibilnost i pokretljivost bez obzira na tešku i robusnu konstrukciju, te je implementirana napredna i inovativna tehnologija poput VARIO GRIP tehnologije za kontrolu pritiska, kako bi se olakšao rad operateru i povećala učinkovitost samog stroja. Fendtovi inženjeri prilikom projektiranja serije 1000 VARIO zadali su si zadatak da izrade traktor koji će biti pokretljiv, jednostavno upravljiv, s efektivnom raspodjelom snage od 500 KS, koji će imati smanjenu potrošnju goriva, prilagodbu paketa opreme zavisno od aplikacije, i važnu stavku kao što je prilagodba globalnom tržištu. Za razliku od konkurencije i već postojećih modela traktora od 500 KS, težine veće od 17 t, Fendt je otvorio novi segment u rasponu od 380 do 500 KS, te težinom od 14-25 t. Zbog smanjene težine, velike pokretljivosti i snage, moguć je rad s priključnim strojevima za sjetvu, te ujedno i građevinski radovi, transport (60 km/h) ili teži radovi koji uključuju rad s hidraulikom.
Motor i turbo punjač
Serija Fendt 1000 Vario opremljena je kompaktnim 6-cilindričnim MAN-ovim motorom zapremnine 12,4 litara s VTG turbo punjačem. Novi 1000 Vario doseže maksimalnu brzinu od 60 km/h na 1450 okretaja u minuti postižući značajnu uštedu goriva i maksimalnu raspodjelu snage, 50 km/h postiže na 1200 okretaja u minuti, dok brzinu od 40 km/h postiže na samo 950 okretaja u minuti. Motor je snažan i tih u kombinaciji s potpuno novim konceptom bezstupanjskog pogona VarioDrive. Na Fendtovom novinarskom kampu u pokrajini Allgau, gdje održalo predstavljanje Fendtovih strojeva, isproban je model Fendt 1050 Vario s priključnim strojem za obradu strništa HORSCH JOCKER od 12 metara, na dubini od 14 cm pri brzini od 16 km/h i 1300-1400 okretaja u minuti.
VTG turbo punjač osigurava dinamičke performanse i visoki okretni moment u donjem rasponu brzina. Maksimalni okretni moment od 2400 Nm leži na samo 1100 okretaja u minuti za model Fendt Vario 1050, dok je glavni radni raspon između 1150 – 1550 okretaja u minuti.
Inteligentno 4WD upravljanje
Prednja i stražnja osovina pokreću se samostalno, što otvara mnoge druge mogućnosti za Fendt Vario 1000, poput optimizirane trakcije odnosno prijanjanja, potpuno automatiziran pogon na sva četiri kotača i optimiziranu pokretljivost. Velika prednost je mogućnost aktivnog upravljanja prednjim pogonom VarioDrive automatskog sustava, te na taj način aktivno izvlačiti traktor u zavojima, dajući mu stabilnost postižući tzv. „pull in turn“ efekt.
Moderna tehnologija hlađenja
Novorazvijena tehnologija rashlađivanja za Fendt 1000 Vario osmišljena je za rad na niskim okretajima, te je iznimno kompaktno dizajnirana.
U središtu CAS sustava nalazi se koncentrični ventilator visokog kapaciteta okretaja koji je smješten ispred rashladne jedinice, odnosno prednjeg hladnjaka, te potiskuje hladni zrak prema izmjenjivaču topline, a razmak između metalnih lopatica ventilatora i aluminijskog poklopca manji je od 2 mm. Za razliku od standardnih ventilatora, prednje kolo ventilatora ispred hladnjaka usisava hladan zrak. Budući da hladni zrak ima veću gustoću, više zraka se može potisnuti kroz izmjenjivač topline, a time se i veća količina topline može apsorbirati i raspršiti, što čini hlađenje učinkovitijim i maksimalno optimiziranim.
Dizajn, kao i pozicija CAS sustava iznad prednje osovine s izvanrednim kutom upravljanja omogućuje još lakšu pokretljivost serije 1000 Vario. Za održavanje kapaciteta hlađenja na konstantno visokoj razini u vrlo prašnjavom okruženju, ugrađena je dodatna funkcija za pogon ventilatora u suprotnu stranu, koja se može odabrati na Varioterminalu unutar kabine, CAS mijenja smjer vrtnje i uklanja prašinu i ostatke iz rešetke hladnjaka. Ukupno niska razina buke zbog Fendt ProDrive-a, još je više umanjena zbog brzine ventilatora kao i malog razmaka ventilatora i poklopca, unutar i izvan kabine, što osigurava ugodne uvjete rada, čak i kad se radi pod punim opterećenjem.
Hidraulika za velike kapacitete
Novi Fendt ima opcionalno dostupnu hidrauliku velikih kapaciteta s dva visoko učinkovita nezavisna hidraulička kruga. Dvije autonomne aksijalne klipne crpke mogu zadovoljiti zahtjeve za različite razine protoka i pritiska u dva radna hidraulička kruga ovisno o potrebama. Protok prve crpke je 220 l/min, a druge 210 l/min, te je moguće kada se radi s dva različita priključka i različitim zahtjevima, zasebno regulirati volumen protoka i pritisak. Fendt Vario 1000 predstavljen je javnosti po prvi puta na Međunarodnoj konferenciji za tisak 2014. godine na kojoj je sudjelovao i urednik Gospodarskog lista. Svi modeli serije 1000 Vario bili su za širu javnost izloženi na sajmu Agritehnica 2015. u Hannoveru, dok će prvi serijski modeli za kupnju biti dostupni početkom 2016. godine.
U ostalim kategorijama, Massey Ferguson MF 5713 SL proglašen je najboljim u kategoriji najkorisnijeg traktora, nagrada za dizajn pripala je traktoru Valtra N 174 V, a najbolji voćarski traktor je Same Frutteto S 90.3 ActiveDrive.