U nastavku članka iz prošlog broja Gospodarskog lista donosimo i novitete kod Claasovih kombajna i balirki.
Tri godine nakon lansiranja na tržište, serija kombajna LEXION tvrtke CLAAS dobila je veliku tehnološku nadogradnju.
Još bolji Lexioni
Od 2023. g., program za vršidbu će biti dopunjen LEXION 8600 kao hibridnim strojem visokih performansi sa širinom bubnja od 1.700 mm, uz nove MONTANA verzije LEXION 5500 i LEXION 7700. Osim toga, svi LEXION modeli će imati novu kabinu. Tqakođer i nešto veću snagu motora i veći volumen spremnika za zrno. 2023. g., LEXION 8600 i LEXION 8600 TERRA TRAC bit će dodani asortimanu CLAAS europskih hibridnih kombajna. Uz širinu bubnja od 1.700 mm i pokretani visoko učinkovitim MAN D26 šestocilindričnim motorom Stage V s obujmom od 12,4 l i snagom motora od 549 KS, novi LEXION 8600 pozicioniran je neposredno iznad LEXION-a 7700, koji ima širinu bubnja od 1.420 mm.
Zahvaljujući DYNAMIC POWER, kao i kod ostalih modela LEXION, snaga motora se automatski prilagođava radnim uvjetima. Time se štedi do 10 posto goriva u području djelomičnog opterećenja, primjerice kod otkosa. Novi Lexion pokazuje, ne samo izvrsnu propusnost zahvaljujući širokom mehanizmu vršidbe i snažnom čišćenju, već i učinkovitost bez premca u svojoj klasi.
Zapremina spremnika za zrno iznosi 12.500 l kod LEXION 8600 i 13.500 l kod LEXION 8600 TERRA TRAC. LEXION 8700 ima izlaznu snagu od 41 KS do 626 KS. LEXION 8800 ima pak povećanje izlazne snage od 47 na 700 KS. Osim toga, šestocilindrični MAN D42 od 16,2 l iz modela 8900 sada će također pokretati LEXION 8800. Povećanje izlazne snage i optimizirane krivulje okretnog momenta znače da je dostupno više rezervi snage. To održava brzinu motora konstantnom, posebno u teškim uvjetima žetve.
Veća kabina s rotirajućim sjedalom
Nova generacija kabina predstavljena s TRIONOM 2021. g., također se može naći na svim kombajnima LEXION od nadolazeće sezone. Izdašan prostor u području glave i nogu, kao i opcijsko kožno sjedalo koje se može okretati za 30 stupnjeva na obje strane, za optimalan položaj sjedenja u svakom trenutku, a dostupni su i oslonci za noge. Širi komandni centar nudi vrhunski pogled na heder i okolno područje . To je zahvaljujući većim prednjim i bočnim prozorima, tanjim A-stupovima i konzolnom dizajnu zrcala. Brisač od 360 stupnjeva osigurava široko vidno polje naprijed u mokrim i prašnjavim uvjetima žetve.
12-inčni terminal CEBIS s HD zaslonom visoke razlučivosti i visokog kontrasta jamči izvrsnu čitljivost u svim uvjetima osvjetljenja. Nudi tri pojedinačno prilagodljive glavne površine zaslona. Ovdje su također potpuno integrirani CEMOS DIALOG i CEMOS AUTOMATIC. Upravlja se dodirom i rotacijskom/potisnom komandom. Osim toga, svim postavkama vršidbe i čišćenja može se brzo pristupiti pomoću tipke za izravni pristup na desnoj strani upravljačkog naslona za ruku. CEBIS terminal i naslon za ruke mogu se individualno prilagoditi vozaču neovisno jedan o drugom. Zahvaljujući višenamjenskoj ručici CMOTION, vozač uvijek ima najvažnije funkcije pod kontrolom i može spremiti do sedam individualnih postavki. Rashladna kutija od 30 l i paket LED rasvjete od 360 stupnjeva dostupni su kao opcija. Također i multimedijski paket sa subwooferom i mikrofonom.
Kako bi se dodatno optimizirao protok materijala od jedinice za vršidbu do ROTO PLUS rotora, segmentirani dovodni bubanj uveden je u serije LEXION 7000 i 8000. Zahvaljujući novom dizajnu u kombinaciji s bočno i središnje pričvršćenim dovodnim pločama. Protok usjeva se još bolje raspoređuje i dovodi do dva rotora. Za 2023. g. CLAAS proširuje CEMOS okruženje dodatnim funkcionalnostima. Novo mjerenje gubitaka u CEMOS DIALOGU omogućuje precizniju kalibraciju senzora gubitaka. CEMOS DIALOG vodi vozača korak po korak kroz cijeli proces kalibracije kako bi se spriječile greške u mjerenju i unosu. POWER TRAC pogon na sve kotače, električno prilagodljiva blokada diferencijala za prednju osovinu i AUTO SLOPE čišćenje povećavaju brzinu naprijed. Optimiziraju performanse čišćenja uz automatsku prilagodbu nagibima i padinama.Neke od inovacija na novom Lexionu • Optimiziran spremnik za zrno od 18.000 l i veći volumen spremnika za zrno za LEXION 6600, 6700, 7600 i 8700 • Zakretni izljev za preciznije pražnjenje, posebno pri visokim brzinama istovara (do 180 l/s) • Nova kabina s izdašnim prostorom, optimiziranom vidljivošću i opcijskim zakretnim vozačevim sjedalom • Novi GPS PILOT s CEMIS 1200 terminalom za automatizirano upravljanje i online dokumentaciju • Jednostavan rad zahvaljujući operativnoj logici CEBIS • Opcijski CEMOS CONNECT za optimizirano korištenje i CEMOS AUTO HEADER za automatsko podešavanje VARIO noža tijekom vožnje
Promjene na poznatim balirkama
Serija QUADRANT EVOLUTION predstavljena 2021. g. sastoji se od tri osnovna modela 4200, 5200 i 5300. Za 2023. g., tipovi QUADRANT 5200 i 5300 imat će hidraulički pogon za sakupljanje i sustav napajanja snage (PFS). Dok je brzina 5-rednog podizača koji se kontrolira s obje strane konstantna na 135 okretaja u minuti, brzina PFS uvlačnog valjka može se podesiti od 200 do 250 okretaja u minuti, ovisno o radnim uvjetima. Povećani prijenosni okretni moment hidrauličkog pogona od 1000 Nm također je u potpunosti dostupan za okretanje podizača i PFS pri smanjenoj brzini.
Još jedna nova značajka su hidraulički potpuno automatski sklopivi vodeći kotači skupljača. Oni se automatski zakreću kad se podizač spusti i potpuno se automatski zakreću kad se podizač diže. To znači da prije vožnje na cesti vozač ne mora sići kako bi ručno sklopio i zaključao vodeće kotače. Kako bi se ublažila vršna opterećenja, posebno kod baliranja nepravilnih otkosa, kako bi se zaštitio pogonski sklop balirke i traktora, masa zamašnjaka na QUADRANT 5200 i 5300 povećana je za 21, odnosno 28 posto. Zbog novog dizajna žbica, tromost zamašnjaka je povećana za 46 % na QUADRANT 5200 i 44 % na QUADRANT 5300. Kako bi se pogon učinkovito zaštitio od preopterećenja u ekstremnim situacijama, klizna spojka koja pruža optimiziranu automatsku zaštitu od preopterećenja može se naručiti kao alternativa standardnoj zaštiti od posmičnih vijaka.
U balama nema suvišnih duljina stabljika jer se slama usitnjava, a ne reže. Željena kvaliteta usitnjavanja može se podesiti pomoću škara. Prednja sjeckalica proširuje raspon korištenja balirke za četvrtaste bale. Rotor, koji je s obje strane poduprt dvorednim, čvrstim sferičnim valjkastim ležajevima, radi s 88 oscilirajućih noževa i pokreće ga pogonski remen s lijeve strane stroja. Duljina rezanja može se namjestiti bez stupnjeva pomoću dvije prilagodljive kontra oštrice, svaka s 45 noževa.
Noževi rotora i škare mogu se koristiti s obje strane, čime se značajno smanjuju troškovi trošenja i potrošnja resursa. Kad je sjeckalica postavljena sprijeda aktivna, protok usjeva dovodi se izravno u rotor preko valjkaste preše za usjev na sakupljaču. Protok usjeva može se centrirati u smjeru reznog rotora pomoću podesivih vodilica u dvije dostupne veličine. Njihalice na prednjoj strani nude učinkovitu zaštitu od kamenčića. Transportni kotači isporučuju se kao standardna oprema. Oni omogućuju rastavljanje i sklapanje sjeckalice s prednje strane za manje od 20 minuta.
Novi dizajn VARIANT balirke
CLAAS je predstavio i nove balirke za okrugle bale VARIANT 500 s varijabilnom komorom za baliranje. Osim dosljednog daljnjeg razvoja bitnih funkcionalnih područja kao što je sustav kontrole tlaka, modele karakteriziraju veće opcije guma, pojednostavljeno održavanje i novi dizajn. Serija VARIANT 500 uključuje šest modela. VARIANT 560 i 565 mogu izraditi bale od 0,90 do 1,60 m u promjeru, VARIANT 580 i 585 do 1,80 m. VARIJANTA 560 RF i 580 RF rade sa spiralnim ROTO FEED rotorom. Četiri VARIANT modela dostupna su u RC formatu (560, 565, 580 i 585) sa spiralnim ROTO CUT reznim rotorom s četiri zvjezdice za mala pakiranja krme i daju izvrsnu kvalitetu krme i visoku gustoću baliranja.
Asortiman proizvoda uključuje VARIANT 565 RC i 585 RC s HD pogonskim komponentama kao što su ojačani pogonski lanci, snažan rezni rotor s 8 mm dvostrukim zupcima i posebnom zaštitom noževa. U području vezanja prvo što upada u oči je idealan položaj role mreže. On je 25 cm niži u odnosu na prethodnu generaciju i time omogućuje laku i sigurnu promjenu role. VARIANT 500 balirke s varijabilnim komorama sada također dobivaju CEMIS 700 ISOBUS terminal s ergonomskim dizajnom u elegantnom crnom izgledu s glatkim površinama koje se lako čiste.Novosti na balirki Variant • Standardna rezna jedinica sa 17 noževa i 60 mm duljine sjeckanja, kao i standardna rezna jedinica s podom PRO za VARIANT 565 RC i VARIANT 585 RC • Nova kontrola pritiska baliranja s mjerenjem pritiska i položaja na oba zatezna kraka remena za bolju balu, optimiziranu raspodjelu gustoće u bali i preciznu postavku meke jezgre • Poboljšano omatanje mreže s nižim položajem role mreže za lakše izmjene role i novom kočnicom mreže i otpuštanjem noža • Veće gume do 560/45 22,5 R za veću zaštitu tla • Novo podmazivanje uljem uz individualno podešavanje količine za svaki lanac • Optimizirano podešavanje poteznice i kotača za vođenje podizača • Opremanje hidrauličnih crijeva Kennfixx utičnim spojnicama • Rad preko CEMIS 700 ISOBUS terminala • Moderan dizajn ploče s novim Y-dizajnom (kao što se koristi na modelima LEXION, TRION i NEXOS)
Nema sumnje da su se u Classu potrudili unaprijediti postojeće modele i omogućili izvrstan izbor za kupce.