Genetski fenomen nakupljanja šećera unutar plodova uključuje mnoge biokemijske promjene  koje dovode do omekšavanja tkiva, promjene boje ploda i arome. Dominantno prisutni šećeri poput glukoze, fruktoze i saharoze u direktnoj su korelaciji s ekološkim uvjetima. Sazrijevanje je proces transformacije nezrelih plodova do zrelih plodva koji su ukusni za jelo.

Sastavne i strukturne promjene koje se događaju tijekom zriobe. Sadržaj šećera u plodovima u direktnoj je korelaciji s klimatskim prilikama. Sume toplinskih jedinica, tj. nedostatak topline negativno utječe na sakupljanje šećera što rezultira kiselim plodovima. Sadržaj šećera povećava se u većini plodova kako voće dozrijeva uz neznatno smanjenje vode. Kako raste sadržaj šećera proporcionalno dolazi do smanjivanja kiseline koja se u nekim plodovima čak i dvostruko smanjuje. Kad je odnos šećera i  kiselina u plodu veličine 7:1 plod je najbolje arome za konzumaciju. Mnogi proizvođači svjesni su činjenice kako se ukupni šećeri u plodu smanjuju ako je veći prinos i obrnuto. Ako je po stablu manji prinos plodovi su veći i sadržavaju više šećera, no uz aplikaciju određenih biostimulatora ne moramo se odreći kvalitete i prinosa. Sadržaj šećera u lubenicama, jagodama, bobičastom voću i ostalom voću koje se jede u svježem stanju kao sezonsko voće ima značajan utjecaj na kvalitetu samog ploda.

 class=

Bombardier Sugar organski je bio stimulator nove generacije koji povećava sadržaj šećera u plodovima i utječe na bolju obojenost plodova. Smanjuje različite vrste stresa vašeg nasada i povećava mobilizaciju i nakupljanje otopljenih tvari u plodovima.  Visoka koncentracija biološki aktivnih molekula potiče stvaranje šećera i proces zriobe. Poboljšava organoleptička svojstva plodova kao što je okus, boja, aroma te povećava Brix – pokazuje koliko težinskih dijelova sladora ima u sto dijelova soka.

Brix stupnjevi povećavaju se tako što Bombardier Sugar daje plodovima kapacitet za sintezu dva glavna polisaharida celuloze i škroba čime postiže izravan učinak na sazrijevanje, obojenost i  količinu šećera u plodovima.

Bombardier Sugar primjenjuje se u povrćarstvu (dinja i lubenica), voćarstvu, vinogradarstvu. Prvu aplikaciju potrebno je izvršiti 15 dana nakon zametanja plodova, a nakon toga svakih 7-10 dana do berbe. Kod vinove loze potrebno je primijeniti 2-3 aplikacije i to 45, 30 i 20 dana prije berbe. Primjena kod povrtnih kultura je u fazi zametanja plodova svakih 7-10 dana, a zadnja aplikacija mora biti 7 dana prije berbe.  Aplicira se folijarno ili fertirigacijom. Preporučena primjena je u dozi od 200-400 ml/100 l vode, navodnjavanjem 20 L/ha ili u hidroponiji 10 L/ha.

Za najbolje rezultate koristite Bombardier Sugar i  Batallón

Batallón je tekuće organsko gnojivo koje aktivira sve metaboličke i enzimske procese u tlu. Batallón se preporučuje koristiti u osiromašenim tlima kako bi se potaknuo rad mikroorganizama. Kao rezultat, povećava se veličina i prinos voća. Batallón pomaže u oživljavanju korisnih mikroorganizama u tlu koji potiču rast biljaka. Ti mikroorganizmi koloniziraju područje korijena i potiču fiksaciju atmosferskog dušika koji se prenosi u biljku.

 class=

Sunce je vrlo bitan čimbenik za dobivanje dovoljne količine šećera u plodovima, no Bombardier Sugar i Batallón stimuliraju sazrijevanje i povećanja količine šećera u plodovima. Osim što stimuliraju rast i sazrijevanje, povoljno djeluju na kvalitetu i krupnoću plodova.

 class=

Prethodni članakKolač za 5
Sljedeći članakDomaća hrana ponovno hit!
Gospodarski list
Gospodarski list je najstariji hrvatski časopis za poljoprivredu i selo koji i danas izlazi i koji je kroz tri stoljeća usmjeravao stručno, ekonomski i društveno hrvatskog seljaka i selo. Promicao je i čuvao običaje na selu i poljoprivredi i njegovao hrvatsku kulturu i jezik. List danas izlazi kao polumjesečnik na 72 stranice visoke kvalitete papira i višebojnog (kolor) tiska u formatu 210 x 275 mm. Zahvaljujući tradicionalno kvalitetnim i prije svega aktualnim i stručnim člancima, Gospodarski list stekao je vjerne, dugogodišnje pretplatnike i do danas zadržao status najpopularnijeg časopisa o poljoprivredi u Hrvatskoj. Kroz sva tri stoljeća Gospodarski list je izlazio zahvaljujući prije svega svojim vjernim pretplatnicima, poslovnim partnerima i oglašivačima, a u Gospodarskom listu surađuju najnapredniji ljudi pojedinog vremena, mnogi istaknuti znanstvenici, stručnjaci poljoprivredne proizvodnje, te mnogi drugi ugledni ljudi. Važno je napomenuti da Gospodarski list i danas kontinuitrano stvara nove vrijednosti kroz vrijedne projekte i inicijative; Gospodarski kalendar, biblioteka Obitelj i Gospodarstvo, biblioteka Hrvatsko povrće, Gospodarski oglasnik, televizijska emisija Dodir prirode, web izdanja, digitalizacija arhive 1842 – 1910 dostupne javnosti kroz projekt Hrvatska kulturna baština, izbor za najbolju poljoprivrednu ljekarnu, stručni seminar Hrvatsko povrće, stručni seminar CroVin, profilne stranice na društvenim mrežama, Društvo agrarnih novinara Hrvatske… Cilj Gospodarskog lista oduvijek je bio i ostat će prenošenje znanja, informacija i savjeta, kako bi poljoprivredna proizvodnja bila isplativa, a gospodari uspješniji.