Ministarstvo poljoprivrede je 26. travnja 2022. u postupak e-savjetovanja uputilo Nacionalni akcijski plan razvoja ekološke poljoprivrede 2023. – 2030. godine. Riječ je o ključnom strateškom dokumentu za utvrđivanje okosnice razvoja ekološke poljoprivrede i akvakulture u RH u sljedećih sedam godina, s usuglašenom vizijom razvoja Održiv i konkurentan sektor hrvatske ekološke poljoprivrede i akvakulture, usklađen sa standardima visoke kvalitete te podržan učinkovitim upravljanjem prirodnim resursima i digitalizacijom.

Postupak izrade Nacionalnog akcijskog plana razvoja ekološke poljoprivrede 2023. – 2030. uključivao je analizu trenutnog stanja i trendova u sektoru ekološke poljoprivrede EU i RH. Također i financijske potpore na raspolaganju ekološkim subjektima u programskom razdoblju 2014. – 2020.; zatim izradu analize snaga, slabosti, prilika i prijetnji ekološke poljoprivrede i akvakulture u Hrvatskoj (SWOT analiza); definiranje vizije, posebnih ciljeva, mjera, pripadajućeg terminskog i financijskog plana Zatim okvira za praćenje i vrednovanje; utvrđivanje povezanosti definiranih posebnih ciljeva i mjera s drugim strateškim dokumentima na europskoj i nacionalnoj razini. Proces izrade dokumenta uključivao je konzultacije s relevantnim dionicima iz sektora ekološke poljoprivrede i akvakulture putem anketnog upitnika među konvencionalnim i ekološkim proizvođačima te kupcima prehrambenih proizvoda. Također i održavanje nacionalne i regionalnih stručnih radionica s relevantnim dionicima sektora.

Definirano je pet posebnih ciljeva i ukupno 27 mjera za njihovo postizanje. Njima će se poticati razvoj ekološke poljoprivrede i akvakulture do 2030. godine. Kroz definirane mjere osigurat će se potrebne edukacije, savjetovanja i informativna podrška ekološkim proizvođačima; potaknuti poljoprivredne proizvođače na prijelaz s konvencionalne na ekološku proizvodnju. Osigurati će se financijska održivost proizvođača te im se olakšati proces proizvodnje, prerade i udruživanja; zatim olakšati put ekoloških proizvoda od proizvođača do potrošača poticanjem promocije, distribucije i prodaje kroz turizam; poboljšati će se percepcija potrošača o ekološkim proizvodima kroz informiranje te poticati istraživanja i inovacije s ciljem brže zelene i digitalne tranzicije. Također, naglasak će se staviti i na poboljšanje sustava upravljanja i kontrole. Isto tako i na međuinstitucionalnu suradnju, kao i uspostavu sustavnog praćenja i pohrane podataka.

E-savjetovanje je dostupno na poveznici.