Obavještavamo regionalne organizacije vinara i vinogradara (u daljnjem tekstu: Regionalne organizacije) priznate u skladu s člankom 51. stavkom 3. Zakona o vinu („Narodne novine“ broj 32/2019) da podnesu zahtjev za potporu sukladno Pravilniku o provedbi programa sufinanciranja rada regionalnih organizacija vinara i vinogradara za razdoblje od 2024. do 2026. godine („Narodne novine“ broj 30/2024).

Pojedinu regionalnu organizaciju može se sufinancirati u iznosu od najviše 150.000,00 eura godišnje. Intenzitet potpore iznosi 100 % prihvatljivog troška.

Financijska sredstva za sufinanciranje rada Regionalnih organizacija:

  • iz de minimis potpora dodjeljuju se u najvećem iznosu od 66.361,50 eura godišnje po korisniku, u skladu s Uredbom Komisije (EU) br. 2023/2831 od 13. prosinca 2023. o primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na de minimis potpore (SL L 2023/2831, 15. prosinca 2023.)
  • na temelju Uredbe o skupnom izuzeću u sektoru poljoprivrede (ABER) dodjeljuju se u najvećem iznosu od 83.638,50 eura po korisniku, u skladu s Uredbom Komisije (EU) br. 2022/2472 od 14. prosinca 2022. o proglašenju određenih kategorija potpora u sektorima poljoprivrede i šumarstva te u ruralnim područjima spojivima s unutarnjim tržištem u primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije (SL L 327, 21. prosinca 2022).

Prihvatljivi troškovi koji se mogu financirati sredstvima iz de minimis potpore su:

  1. administrativni troškovi,
  2. troškovi najma uredskog prostora,
  3. režijski troškovi,
  4. troškovi opremanja uredskog prostora,
  5. troškovi kupnje informatičke opreme i tehnologije,
  6. troškovi bruto plaća zaposlenih djelatnika.

Prihvatljivi troškovi koji se mogu financirati sredstvima iz Uredbe o skupnom izuzeću u sektoru poljoprivrede (ABER) su:

a) organizacija natjecanja, sajmova i izložbi te sudjelovanje u njima, za koje su prihvatljivi sljedeći troškovi:

  1. kotizacija
  2. putni troškova i troškovi prijevoza proizvoda koji će biti obuhvaćeni promidžbenom mjerom
  3. troškovi publikacija i internetskih stranica kojima se najavljuje događanje
  4. troškovi najma izložbenih prostora i štandova te troškove njihova postavljanja i rastavljanja
  5. troškovi simbolične nagrade u vrijednosti do 3.000 eura po nagradi i dobitniku,

b) publikacije s ciljem jačanja svijesti šire javnosti o poljoprivrednim proizvodima, za koje su prihvatljivi sljedeći troškovi:

  1. troškovi publikacija u tiskanim i elektroničkim medijima, internetskih stranica te prostora u elektroničkim medijima, na radiju i na televiziji u cilju predstavljanja činjenica o korisnicima iz određene regije ili korisnicima koji proizvode određeni poljoprivredni proizvod, pod uvjetom da su te činjenice neutralne i da svi dotični korisnici imaju jednake mogućnosti zastupljenosti u publikaciji
  2. troškove širenja znanstvenih spoznaja i činjenica

         i) sustavima kvalitete iz članka 20. stavka 2. Uredbe Komisije (EU) br. 2022/2472 otvorenima za poljoprivredne proizvode iz drugih država članica i trećih zemalja

       ii) generičkim poljoprivrednim proizvodima te njihovim nutritivnim koristima i predloženim namjenama.

Rok podnošenja zahtjeva za potporu je 15. travnja 2024. godine.

Zahtjev za potporu dostavlja se kao preporučena pošiljka s povratnicom ili osobno na adresu Agencije za plaćanja, na adresu: Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju, Ulica grada Vukovara 269d, 10000 Zagreb, s naznakom: »Program sufinanciranja rada regionalnih organizacija vinara i vinogradara«.

 Obrasci zahtjeva za potporu mogu se preuzeti ovdje.

Foto: APPRRR

Prethodni članakPostrna sjetva ekološke soje – svako zlo za poneko dobro
Sljedeći članakBobovnica
Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju
Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju javna je ustanova čija je djelatnost operativna provedba mjera tržišne i strukturne potpore u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju, provođenje programa međunarodne potpore, plaćanje i nadzor provedbe programa i mjera i provođenje kontrole na terenu. Zakonom o osnivanju Agencije za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju, kojega je Hrvatski sabor donio na sjednici 20. veljače 2009. godine, Republika Hrvatska postala je osnivač Agencije za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju. Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju javna je ustanova čija je djelatnost operativna provedba mjera tržišne i strukturne potpore u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju, provođenje programa međunarodne potpore, plaćanje i nadzor provedbe programa i mjera i provođenje kontrole na terenu. Sjedište Agencije je u Zagrebu, a osnivačka prava i dužnosti u ime osnivača obavlja ministarstvo nadležno za poljoprivredu. Svaka država članica Europske unije mora imati agenciju za plaćanja u poljoprivredi. Osnivanje takve agencije u Hrvatskoj bio je uvjet za zatvaranje pristupnih pregovora s Europskom unijom, pa je tako Agencija za plaćanja u poljoprivredi  jedina institucija čije je osnivanje, odnosno postojanje, izrijekom navedeno u Ugovoru o pristupanju Hrvatske u EU kao uvjet za punopravno članstvo.     Da bi mogla povlačiti oko 5 milijardi kuna godišnje iz EU proračuna namijenjenih poljoprivredi i ruralnom razvoju RH, Agencija za plaćanja mora biti akreditirana po točno određenim kriterijima (Uredba EK 885/2006). Da bi dobila akreditaciju, Agencija za plaćanja je morala uspostaviti Integrirani administrativni i kontrolni sustav (IAKS) preko kojeg sve zemlje članice EU zaprimaju, obrađuju i kontroliraju izravna plaćanja poljoprivrednicima.    Od ostalih neophodnih sustava, Agencija ima Upisnik poljoprivrednika s 174 953 registriranih poljoprivrednika (podaci od 4.5.2016.), zatim ARKOD – sustav za digitalnu identifikaciju zemljišnih parcela; te prateće registre (vinogradarski registar, registar primarnih proizvođača hrane, registar subjekata u ekološkoj proizvodnji), ISAP – centraliziranu elektronsku bazu podataka (za istovremeni unos podataka s 25 lokacija APPRRR u RH) i AGRONET – zaštićenu internetsku aplikaciju putem koje poljoprivrednici pregledavaju podatke o svom gospodarstvu te u kojoj elektronski popunjavaju godišnje zahtjeve za potpore.  Osnovni poslovi APPRRR:  - provedba nacionalnih mjera potpora u poljoprivredi i ribarstvu - provedba mjera Zajedničke poljoprivredne politke EU (izravna plaćanja i IAKS mjere ruralnog razvoja) -provedba mjera Zajedničke organizacije tržišta EU (intervencije u  stočarstvu/bilinogojstvu; raspodjela uvozno/izvoznih dozvola; proizvodna ograničenja u sektoru mlijeka i šećera; provedba mjera privatnog skladištenja; provedba Sheme školskog voća i Sheme školskog mlijeka) - provedba mjera IPARD programa (6 mjera) - provedba Nacionalnog programa pomoći sektoru pčelarstva - provedba Nacionalnog programa pomoći sektoru vinarstva - provedba mjera Zajedničke ribarstvene politike EU - dodjela prava na potrošnju „plavog goriva“ - naknada šteta od elementarnih nepogoda - provedba potpora osiguranja usjeva - provedba programa kapitalnih ulaganja   www.apprrr.hr