SMARTER d.o.o., konzultantska kompanija u poljoprivredi i prehrambenoj industriji, razvija i uslugu edukacije
u području primjene novih politika u poljoprivredi i proizvodnji hrane, u suradnji s Agronomskim fakultetom u
Zagrebu.

Obzirom na dinamično vrijeme promjena koje u poljoprivredi donosi novo financijsko razdoblje Zajedničke poljoprivredne politike i njena primjena u Republici Hrvatskoj, koja donosi promjene u području dodjele potpora poljoprivrednim gospodarstvima (malim, srednjim i velikim), imat će velike implikacije na daljnje mogućnosti razvoja poljoprivrede na nacionalnom i regionalnom nivou.


Strateški plan Zajedničke poljoprivredne politike Republike Hrvatske najvažniji je dokument za srednjoročno razdoblje. Njime se određuju financijske omotnice i intervencije koje će se provoditi; također i način na koji će se usmjeriti financijska sredstva za poljoprivredu. Plan će u velikoj mjeri odrediti smjer u kojem će se poljoprivredna proizvodnja razvijati do kraja ovog desetljeća.

Republika Hrvatska će kroz pet godina, od 2023. do 2027. na raspolaganju imati 3,25 milijardi eura; ne računajući državna sredstva. Pri tome je nešto više od 1,5 milijardi eura namijenjeno za ruralni razvoj, a 1,87 milijardi za izravna plaćanja. Za 2021. i 2022. godinu za Republiku Hrvatsku ukupno je osigurano 1,75 milijardi eura temeljem Uredbe kojom je produžena primjene pravila iz prethodnog razdoblja, ali na način da će po istim pravilima biti distribuiran novac iz novog višegodišnjeg financijskog okvira. Ukupni intenzitet potpora za hrvatsku poljoprivredu iz proračuna Europske unije, od 2021. do 2027. godine, iznosi 5,17 milijardi eura. Uz to je i kroz Nacionalni program oporavka i otpornosti za poljoprivredu namijenjen 131 milijun eura.

Ukupna sredstva će se nadopuniti i dijelom sredstava iz državnog proračuna. Za brojne programe, naročito investicijska ulaganja, bit će korištena i sredstva samih proizvođača. Možemo očekivati značajnija ulaganja koja prelaze 5,3 milijarde eura iz fondova Europske unije. Veliki dio tih sredstava će se koristiti sukladno pravilima koja su utvrđena u Strateškom planu. Strateški plan je Ministarstvo poljoprivrede uputilo Europskoj komisiji krajem prošle godine.

Svi dionici vezani uz poljoprivredu trebaju biti dobro informirani o svim pitanjima koje novi dokumenti za poljoprivredu donose. Naročito oni koji su u najbližem kontaktu s poljoprivrednim proizvođačima. Kako bi se na vrijeme mogli pripremiti za nova pravila i ono što mogu očekivati u narednom Programskom razdoblju, od 2023. do 2027., potrebno je upoznati promjene koje donosi Strateški plan ZPP Republike Hrvatske.

SMARTER d.o.o. je domaća konzultantska kompanija koje se bavi isključivo poslovima savjetovanja u području poljoprivrede i prehrambene industrije. Već četiri godine kontinuirano i uporno analiziramo hrvatsku proizvodnju hrane, politike, tržišne odnose, realizaciju našeg poljoprivredno prehrambenog sektora. Organizirali smo mnogobrojne rasprave u kojem smjeru ide ovaj važan sektor našeg gospodarstva.

Krajem prošle godine, u suradnji s Ministarstvom poljoprivrede, organizirali smo tri Okrugla stola u završnoj raspravi prije samog dovršetka Strateškog plana ZPP za Republiku Hrvatsku. Sve kako bi se što veći broj ključnih dionika uključio u završnu raspravu i doprinio kvaliteti cijelog, izrazito opsežnog materijala.

U želji da se svi dionici u poljoprivrednoj proizvodnji i svi koji imaju interes dati potporu razvoju poljoprivrede budu upoznati s novostima koje donosi Strateški plan Republike Hrvatske za poljoprivredu SMARTER d.o.o. organizira stručne edukacije s temom „STRATEŠKI PLAN ZPP za RH za razdoblje od 2023. do 2027. godine”.

Više pronađite OVDJE

OBRAZAC ZA PRIJAVU

Prethodni članakAktualne mjere pomoći hrvatskim ribarima
Sljedeći članakUručena 52 ugovora u vrijednosti 565 milijuna kuna za investicijske projekte
Gospodarski list
Gospodarski list je najstariji hrvatski časopis za poljoprivredu i selo koji i danas izlazi i koji je kroz tri stoljeća usmjeravao stručno, ekonomski i društveno hrvatskog seljaka i selo. Promicao je i čuvao običaje na selu i poljoprivredi i njegovao hrvatsku kulturu i jezik. List danas izlazi kao polumjesečnik na 72 stranice visoke kvalitete papira i višebojnog (kolor) tiska u formatu 210 x 275 mm. Zahvaljujući tradicionalno kvalitetnim i prije svega aktualnim i stručnim člancima, Gospodarski list stekao je vjerne, dugogodišnje pretplatnike i do danas zadržao status najpopularnijeg časopisa o poljoprivredi u Hrvatskoj. Kroz sva tri stoljeća Gospodarski list je izlazio zahvaljujući prije svega svojim vjernim pretplatnicima, poslovnim partnerima i oglašivačima, a u Gospodarskom listu surađuju najnapredniji ljudi pojedinog vremena, mnogi istaknuti znanstvenici, stručnjaci poljoprivredne proizvodnje, te mnogi drugi ugledni ljudi. Važno je napomenuti da Gospodarski list i danas kontinuitrano stvara nove vrijednosti kroz vrijedne projekte i inicijative; Gospodarski kalendar, biblioteka Obitelj i Gospodarstvo, biblioteka Hrvatsko povrće, Gospodarski oglasnik, televizijska emisija Dodir prirode, web izdanja, digitalizacija arhive 1842 – 1910 dostupne javnosti kroz projekt Hrvatska kulturna baština, izbor za najbolju poljoprivrednu ljekarnu, stručni seminar Hrvatsko povrće, stručni seminar CroVin, profilne stranice na društvenim mrežama, Društvo agrarnih novinara Hrvatske… Cilj Gospodarskog lista oduvijek je bio i ostat će prenošenje znanja, informacija i savjeta, kako bi poljoprivredna proizvodnja bila isplativa, a gospodari uspješniji.