U industriji piva u 2018. godini ostvarena 26% veća dobit

135
industrija piva

U industriji piva u 2018. godini ostvarena je 26% veća dobit, uz prihode na razini 2017. godine. Najveći ukupan prihod, u iznosu od 1,1 milijardu kuna, ostvarila je Zagrebačka pivovara d.o.o., koja je bila i najveći izvoznik.

U povodu Međunarodnog dana piva (5. kolovoza), Financijska agencija analizirala je rezultate poslovanja poduzetnika u djelatnosti proizvodnje piva.  U 2018. godini, u djelatnosti proizvodnje piva poslovalo je 88 poduzetnika kod kojih je bilo 1.622 zaposlena, što je u odnosu na 2017. godinu više za 5,1%. Ukupni prihodi u industriji piva iznosili su 2,5 milijarde kuna, što je na razini 2017. godine, dok su ukupni rashodi manji za 4,1%. Na kraju 2018. godine proizvođači piva iskazali su pozitivan konsolidirani financijski rezultat u iznosu od 344,9 milijuna kuna, što je 26% više u odnosu na 2017. godinu. Od ukupnog broja poduzetnika u spomenutoj djelatnosti (88), s dobiti je poslovao 41 poduzetnik (46,6%). Od 88 poduzetnika u djelatnosti proizvodnje piva 12 je izvoznika, dok je uvoznika 20, što je 25,0% više u odnosu na prethodno poslovno razdoblje. Izvoznici su na inozemnom tržištu ostvarili prihod u iznosu od 312,6 milijuna kuna, što je 6,3% više nego 2017. godine. Uvoz je također povećan, i to za 6,4% i u 2018. godini je iznosio 394,5 milijuna kuna, što je rezultiralo povećanjem negativnog trgovačkog salda za 6,8%, tj. sa 76,8 milijuna na 81,9 milijuna kuna.

Prosječna neto plaća u industriji piva preko 9.500 kuna

Najveći ukupan prihod, u iznosu od 1,1 milijardu kuna, ostvarila je ZAGREBAČKA PIVOVARA d.o.o., koja je bila i najveći izvoznik. Društvo je imalo 560 zaposlenih kojima je obračunata prosječna mjesečna neto plaća u iznosu od 12.728 kuna. ZAGREBAČKA PIVOVARA d.o.o. iskazala je pozitivan rezultat u 2018. godini u iznosu od 233,2 milijuna kuna. HEINEKEN HRVATSKA d.o.o. ostvario je ukupne prihode u iznosu od 723,4 milijuna kuna te je na drugom mjestu u 2018. godini po navedenom kriteriju. HEINEKEN HRVATSKA d.o.o. iskazao je pozitivan rezultat u iznosu od 105,9 milijuna kuna, s 321 zaposlenim, kojima je obračunata prosječna mjesečna neto plaća u iznosu od 13.310 kuna. Prosječna mjesečna obračunata neto plaća zaposlenih kod poduzetnika u industriji piva iznosila je 9.824 kune, što je za 3% više u odnosu na 2017. godinu te 75,9% više od prosječne mjesečne neto plaće zaposlenih kod poduzetnika na razini RH (5.584 kune).

Izvor: www.fina.hr

Postavi pitanje autoru klikom ovdje
Prethodni članakUzgoj stolisnika
Sljedeći članakLeteće napasti – njihovo suzbijanje
gospodarski list
Gospodarski list je najstariji hrvatski časopis za poljoprivredu i selo koji i danas izlazi i koji je kroz tri stoljeća usmjeravao stručno, ekonomski i društveno hrvatskog seljaka i selo. Promicao je i čuvao običaje na selu i poljoprivredi i njegovao hrvatsku kulturu i jezik. List danas izlazi kao polumjesečnik na 72 stranice visoke kvalitete papira i višebojnog (kolor) tiska u formatu 210 x 275 mm. Zahvaljujući tradicionalno kvalitetnim i prije svega aktualnim i stručnim člancima, Gospodarski list stekao je vjerne, dugogodišnje pretplatnike i do danas zadržao status najpopularnijeg časopisa o poljoprivredi u Hrvatskoj. Kroz sva tri stoljeća Gospodarski list je izlazio zahvaljujući prije svega svojim vjernim pretplatnicima, poslovnim partnerima i oglašivačima, a u Gospodarskom listu surađuju najnapredniji ljudi pojedinog vremena, mnogi istaknuti znanstvenici, stručnjaci poljoprivredne proizvodnje, te mnogi drugi ugledni ljudi. Važno je napomenuti da Gospodarski list i danas kontinuitrano stvara nove vrijednosti kroz vrijedne projekte i inicijative; Gospodarski kalendar, biblioteka Obitelj i Gospodarstvo, biblioteka Hrvatsko povrće, Gospodarski oglasnik, televizijska emisija Dodir prirode, web izdanja, digitalizacija arhive 1842 – 1910 dostupne javnosti kroz projekt Hrvatska kulturna baština, izbor za najbolju poljoprivrednu ljekarnu, stručni seminar Hrvatsko povrće, stručni seminar CroVin, profilne stranice na društvenim mrežama, Društvo agrarnih novinara Hrvatske… Cilj Gospodarskog lista oduvijek je bio i ostat će prenošenje znanja, informacija i savjeta, kako bi poljoprivredna proizvodnja bila isplativa, a gospodari uspješniji.