Nakon što je Ministarstvo poljoprivrede donijelo Rješenje o priznavanju oznake „Dokazana kvaliteta“ za povrće, Zahtjev za priznavanje navedene oznake podnijela je Zajednica udruga hrvatskih povrćara. Prvi proizvođači koji su uspješno završili postupak potvrđivanja sukladnosti proizvodnje rajčice sa specifikacijom „Dokazana kvaliteta“ za povrće su Belje plus d.o.o. i Fructus staklenici d.o.o. te će se ubrzo na tržištu moći kupiti rajčica sa znakom „Dokazana kvaliteta – Hrvatska“.

Proizvođači povrća koji koriste znak „Dokazana kvaliteta – Hrvatska” moraju osigurati proizvodnju prema točno definiranim kriterijima u Specifikaciji, a to uključuje brigu o zaštiti okoliša odgovornom uporabom gnojiva i pesticida, optimalno vrijeme berbe povrća, duljinu prijevoza kako bi se sačuvala hranjiva vrijednost proizvoda, izbor ambalaže koja štiti povrće od oštećenja pri skladištenju i transportu.

Prvu oznaku „Dokazana kvaliteta“ dobila je za jabuku Hrvatska voćarska zajednica te se od listopada 2021. godine na tržištu mogu kupiti jabuke označene znakom „Dokazana kvaliteta – Hrvatska,“ a uskoro će se na tržištu moći kupiti i druge vrste voća označene ovim znakom. Drugi sektor koji je također prepoznao prednost ovog sustava je sektor konzumnih jaja, a Zahtjev za priznavanje oznake „Dokazana kvaliteta“ za konzumna jaja podnijela je Udruga za znanost o peradi te se od veljače 2022. godine na tržištu mogu kupiti konzumna jaja označena ovim znakom.

Troškove sudjelovanja u sustavima kvalitete proizvođači mogu financirati putem Mjere 3 Programa ruralnog razvoja. Svi detalji o nacionalnom sustavu kvalitete poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda – „Dokazana kvaliteta“ nalaze se na internetskim stranicama https://www.poljoprivreda.gov.

Prethodni članakUtjecaj suše na prinose ratarskih kultura
Sljedeći članakVoćna sirena
Gospodarski list
Gospodarski list je najstariji hrvatski časopis za poljoprivredu i selo koji i danas izlazi i koji je kroz tri stoljeća usmjeravao stručno, ekonomski i društveno hrvatskog seljaka i selo. Promicao je i čuvao običaje na selu i poljoprivredi i njegovao hrvatsku kulturu i jezik. List danas izlazi kao polumjesečnik na 72 stranice visoke kvalitete papira i višebojnog (kolor) tiska u formatu 210 x 275 mm. Zahvaljujući tradicionalno kvalitetnim i prije svega aktualnim i stručnim člancima, Gospodarski list stekao je vjerne, dugogodišnje pretplatnike i do danas zadržao status najpopularnijeg časopisa o poljoprivredi u Hrvatskoj. Kroz sva tri stoljeća Gospodarski list je izlazio zahvaljujući prije svega svojim vjernim pretplatnicima, poslovnim partnerima i oglašivačima, a u Gospodarskom listu surađuju najnapredniji ljudi pojedinog vremena, mnogi istaknuti znanstvenici, stručnjaci poljoprivredne proizvodnje, te mnogi drugi ugledni ljudi. Važno je napomenuti da Gospodarski list i danas kontinuitrano stvara nove vrijednosti kroz vrijedne projekte i inicijative; Gospodarski kalendar, biblioteka Obitelj i Gospodarstvo, biblioteka Hrvatsko povrće, Gospodarski oglasnik, televizijska emisija Dodir prirode, web izdanja, digitalizacija arhive 1842 – 1910 dostupne javnosti kroz projekt Hrvatska kulturna baština, izbor za najbolju poljoprivrednu ljekarnu, stručni seminar Hrvatsko povrće, stručni seminar CroVin, profilne stranice na društvenim mrežama, Društvo agrarnih novinara Hrvatske… Cilj Gospodarskog lista oduvijek je bio i ostat će prenošenje znanja, informacija i savjeta, kako bi poljoprivredna proizvodnja bila isplativa, a gospodari uspješniji.