Na trećoj po redu Nacionalnoj konferenciji pčelarstva, apiterapije i apiturizma izneseno je pregršt dobrih vijesti i pozitivnih primjera na području razvoja apiturizma Hrvatske te iskustva i primjere dobre prakse iz Italije. Donosimo zaključke s konferencije.
U strategiji razvoja održivog turizma do 2030. godine Republike Hrvatske, jasno se ističe značaj razvoja novih oblika turizma. Izravan poticaj ovakvom razvoju bit će ulaganje u projekte razvoja javne turističke infrastrukture koja će biti poticaj poduzetnicima za daljnja ulaganja. U strategiji razvoja održivog turizma do 2030. posebno se ističu projekti lječilišnog turizma. Budući da pružaju cjelogodišnju uslugu i nisu podložni izrazitoj sezonalnosti te smanjuju pritisak na zdravstveni sustav. Apiturizam se po svim svojim karakteristikama savršeno uklapa u ovu strategiju. Čista zemlja, zrak i voda, održiva poljoprivreda, zdrava ekološka hrana. Sve su to blagodati koje žele iskusiti sve više ljudi, pa makar samo za vrijeme godišnjeg odmora.
- Apiturizmom se potiče svaki oblik rada s djecom u kojem se uči o pčelama, kulturnoj baštini, starim zanatima, poljoprivredi i gastronomiji. Sustavno se podiže svijest lokalnog stanovništva o apikulturi, o bogatstvu turističkih resursa te o važnosti turizma u gospodarstvu. Kroz edukaciju od najranije dobi organiziranim poticanjem dostupnosti turističkih sadržaja učenicima i studentima te snažnijim usmjeravanjem domaćim turistima.
Europski poljoprivredni fond za ruralni razvoj kroz projekt „EUROPA ULAŽE U RURALNA PODRUČJA“ pruža mogućnost financijske podrške ulaganjima u nepoljoprivredne djelatnosti ruralnih područja u što svakako spadaju apiterapija i apiturizam.
- Suvremeno pčelarstvo, nadograđeno apiterapijom i apiturizmom je profesija s kojom mladi pčelari mogu uzdržavati svoje obitelji i ostati u ruralnom području i jedan od načina očuvanja hrvatskog sela i tradicije.
- Destinacijska menadžment kompanija potrebna je za razvoj apiturizma u Hrvatskoj. Destinacijske menadžment kompanije bave se planiranjem, organizacijom, razvojem i promidžbom destinacijskog proizvoda. Koristeći svoje opsežno poznavanje lokalnih turističkih resursa unutar destinacije. Kroz suradnju sa lokalnim turističkim/ gospodarskim zajednicama i obiteljskim gospodarstvima, osmislit ćemo apiturističke priče, definirati ciljne skupine te promovirati našu ponudu na stranom i domaćem tržištu.
Hrvatsko apiterapijsko društvo 2022. je listopad proglasilo mjesecom apikulture u kojem pčelari – članovi Društva otvaraju vrata svojih pčelinjaka za zainteresiranu javnost (medije, vrtiće, škole, izletnike, planinare, sportaše, obitelji, osobe treće životne dobi…). Sve s ciljem promocije pčela, pčelarstva i pčelinjih proizvoda. S obzirom da je pojam apiterapije relativan novitet za širu javnost potrebno je prvenstveno podučiti ljude o važnosti pčela. Također njihovom učinku na naš život i blagodatima koje donosi pravilna upotreba i konzumacija pčelinjih proizvoda. Kroz specijalizirane edukacije i tečajeve apiterapije i apiturizma stvaramo bazu suradnika i sudionika apiturističke tržišne niše.
- Razmjenjujući iskustva i povezujući se s drugim zemljama proširujemo međunarodnu suradnju, otvaraju nam se nove mogućnosti i nove ideje kroz koje napredujemo i približavamo se našim ciljevima. Vrijedna nam je stoga razmjena iskustva o razvoju apiturizma s Italijom. I kod njih je to nova djelatnost za koju tek razvijaju strategiju. Temelj razvijanja strategije apiturizma je istraživanje tržišta potrošača pčelinjih proizvoda i njihovog odnosa prema apiturizmu koje su proveli 2022. godine. Hrvatsko apiterapijsko društvo priprema se provesti takvo istraživanje u Hrvatskoj, što će biti podloga za strategiju razvoja apiturizma u Hrvatskoj.