U zagrebačkom hotelu Hilton Garden Inn održana je početkom listopada Svjetska Konferencija Fondacije zelenih destinacija, koja je utemeljena prije 5 godina u Nizozemskoj, a trenutno obuhvaća 200 najpoznatijih destinacija iz najvećih turističkih zemalja Europe, Azije i Indonezije. Iznoseći iskustva iz vlastitih zemalja, vodeći svjetski turistički stručnjaci ukazali su na značaj ovog relativno novog vida održivog turizma i održivog upravljenja destinacijama. Nije riječ samo o zaštiti okoliša, prirodnim ljepotama, tradiciji, običajima, kulturnim i povijesnim vrijednostima, već „zelene destinacije“. No osim „zadovoljnog gosta“ snažno promiču i ideju „zadovoljnog domaćina“, a posebno je istaknut spoj turizma i poljoprivrede s naglaskom na dobrobit lokalnog stanovništva.
Zanimljivo da se za održavanje ovogodišnje Svjetske konferencije zelenih destinacija, u velikoj konkurenciji (između ostalih natjecale su se i Švedska, Turska te Egipat), izborila Hrvatska i to upravo „zelena destinacija“ Malog Lošinja čiji direktor Turističke zajednice Dalibor Cvitković ističe: Sretni smo što smo, uz potporu Ministarstva turizma i Hrvatske turističke zajednice, osvojili ovo domaćinstvo. Imat ćemo priliku da nakon Konferencije našim gostima pokažemo i lošinjski arhipelag, također Nacionalni park Plitvička jezera, ostat će tu 4 dana i imati priliku da vide ljepotu primorske i kontinentalne Hrvatske. Nama je ovakav vid turizma izuzetno značajan, jer za idealnu ponudu gostu spaja ljepotu očuvane prirode s poljoprivredom, ujedinjuje ratarstvo, stočarstvo i ribarstvo, što je našim poljodjelcima najvažnije. Naglasak je da se kupuju izvorni, lokalni proizvodi. U supermarketima gdje god to želite, u svim zemljama svijeta pa i u Hrvatskoj možete kupiti najrazličitije, najviše smrzute ili konzervirane hrane, ali u svježoj creskoj janjetini, netom ulovljenoj ribi iz lošinjskog arhipelaga, domaćem siru, proizvodima od bilja koje ovdje raste, u toj našoj bioraznolikosti možete uživati samo tu na našem terenu. U konačnici, u jednoj takvoj „zelenoj destinaciji benefit mora biti obostran; za gosta i za domaćina koji mu uslugu pruža, dakle za lokalnu zajednicu i lokalno stanovništvo. Cilj nam je da tu „ manufakturu obrta“ ubuduće još snažnije spojimo s turizmom. Već imamo jako dobru potražnju, odličan dogovor s najvećom hotelskom kućom na otoku koja otkupljuje sve proizvode i to maksimalno i dalje potičemo. Takva „zelena destinacija“ za nas je uspješna simbioza glavnih dionika u jednom turističkom odredištu, na primjer na otoku Lošinju. Uz eterične mirise borove šume i morskih aerosola u zraku, ne znam što ima ljepše. Natjecali smo se i osvojili srebrnu plaketu „Zelene destinacije“. Nećemo odustati, cilj nam je – zlato!“
Ideja o zelenim destinacijama kao turističkom pokretu krenula je prije pet godina iz Nizozemske. Njezin tvorac i predsjednik ove zaklade Green Destination Albert Salman, uvjeren je da je to „pravi put” kojim će se turizam u Europi i svijetu dalje morati razvijati između ostalog i zbog sprječavanja problema nastalih zbog klimatskih promjena.
Imamo vodič za temeljne principe koje nudimo destinacijama u različitim zemljama, s ciljevima održivog razvoja njihovog turizma, a svatko ih može primijeniti na svoj način, sve s ciljem da se bolje pripreme za budućnost i izbjegnu pretjerani masovni turizam. I ono najvažnije – da taj turizam donese dobrobit lokalnom stanovništvu!- zaključio je Salman.