Projekt Tradicionalno je ˝IN˝ je projekt udruge Hrvatsko agroekonomsko društvo (HAED), a financiran je od Grada Zagreba u sklopu Javnog natječaja za dodjelu potpore za programe/projekte udruga za 2020.
Cilj projekta je promicanje i popularizacija tradicionalnih vrijednosti i običaja ruralnog prostora kroz promociju agroturističkih gospodarstava koja svoju ponudu zasnivaju na tradiciji kraja u kojem se nalaze.
Ukupno 9 studenata s tri visoko obrazovne institucije zajedno sa svojim mentorima rade na osmišljavanju promotivne strategije za tri odabrana poljoprivredna gospodarstva.
Projekt je baziran na očuvanju tradicionalnog bogatstva, gdje mladi svojim vještinama i zalaganjem upoznaju građane s ruralnim vrijednostima i običajima te ih žele osvijestiti o važnosti njihovog očuvanja. Broj agroturističkih gospodarstava u Hrvatskoj se povećava iz godine u godine, a članovi Hrvatskog agroekonomskog društva su prepoznali neiskorištenost potencijala za razvoj novih agroturističkih gospodarstava i za kvalitetniju promociju baštine. Stoga je organizator odlučio angažirati studente da osmisle promotivnu strategiju i putem digitalnih marketinških alata učine tradicionalno IN.
Studenti imaju zadatak osmisliti i implementirati promotivnu strategiju, kako bi se javnosti, a posebice mlađoj populaciji približile tradicijske vrijednosti. U tu svrhu su odabrana tri poljoprivredna gospodarstva iz različitih ruralnih područja, na kojima mladi izrađuju popis gastronomske baštine i običaja u svrhu promocije.
Aktivnosti
Projekt se sastoji od tri faze.
U prvoj fazi, studenti u suradnji s mentorima, članovima Hrvatskog agroekonomskog društva i nastavnicima tri spomenute visokoškolske institucije te vlasnicima tri odabrana agroturistička gospodarstva, prikupljaju podatke o gastronomskoj baštini i običajima pojedinog ruralnog područja.
Druga faza projekta se odnosi na definiranje promotivnih strategija i promociju triju odabranih gospodarstva s naglaskom na tradiciju, gastronomiju i običaje kraja. Studenti u skupinama, uz podršku mentora i vlasnika agroturističkih gospodarstava, osmišljavaju i izrađuju/dorađuju promotivne materijale za odabrano agroturističko gospodarstvo.
Treća faza projekta obuhvaća predstavljanje svih promotivnih rješenja i diseminaciju rezultata. Izrađeni promotivni materijali, kao i rezultati projekta će biti predstavljeni na zajedničkom skupu.
Ishodi
Ishod projekta i promotivnih kampanja doprinijet će popularizaciji gastronomskih specijaliteta, običaja te tradicije ruralnog kraja. Očekuje se povećana svijest zajednice, posebice mladih o važnosti očuvanja tradicijskih vrijednosti i običaja.
Izravni korisnici projekta su studenti i agroturistička gospodarstva uključena u projekt, ali i sva ostala agroturistička gospodarstva, akademska zajednica i svekolika javnost.
Poziv na zajednički skup
Iako je skup trebao biti održan u prostorijama Matice hrvatske, zbog epidemioloških i sigurnosnih razloga će biti održan u ˝online˝ okruženju.
Skup će se održati 14. prosinca 2020., preko platforme ˝Zoom meetings˝, a svi zainteresirani se mogu priključiti putem poveznice:
https://us02web.zoom.us/j/87569116692?pwd=WDRzQnQxb2tmcnJHZG51aVpZN2RSZz09