Ministarstvo poljoprivrede je 18. lipnja 2015. godine Europskoj komisiji uputilo još tri zahtjeva za registraciju oznake izvornosti.

 

Sukladno odredbama Uredbe (EU) br. 1151/2012 o sustavima kvalitete za poljoprivredne i prehrambene proizvode i Zakona o poljoprivredi (Narodne novine br. 30/15) nakon provedenog nacionalnog postupka zaštite naziva zaštićene oznake izvornosti, zaštićene oznake zemljopisnog podrijetla i zajamčeno tradicionalnog specijaliteta, Ministarstvo poljoprivrede dostavlja Europskoj komisiji dokumentaciju potrebnu za registraciju oznake na razini Europske unije.

 

Ministarstvo poljoprivrede uputilo je Europskoj komisiji još tri zahtjeva za registraciju oznake izvornosti na EU razini, za nazive koji su u Republici Hrvatskoj zaštićeni prijelaznom nacionalnom zaštitom i to za sljedeće proizvode:

 

  1. „PAŠKA JANJETINA“ – OZNAKA IZVORNOSTI
  2. „ŠOLTANSKO MASLINOVO ULJE“ – OZNAKA IZVORNOSTI
  3. „KRČKO MASLINOVO ULJE“ – OZNAKA IZVORNOSTI

 

Po zaprimljenoj dokumentaciji Europska komisija razmatra svaki zaprimljeni zahtjev kako bi provjerila opravdanost zahtjeva i ispunjavanje uvjeta odgovarajućeg sustava. Nakon završenog postupka razmatranja, Europska komisija objavljuje Jedinstveni dokument predmetne oznake u Službenom listu Europske unije, a u roku od tri mjeseca od objave svaka fizička ili pravna osoba izvan Republike Hrvatske može podnijeti prigovor na objavljeni zahtjev za registraciju oznake, nakon čega Europska komisija donosi konačnu odluku o registraciji oznake te se ista upisuje u registar Europske unije  i DOOR bazu podataka o zaštićenim oznakama izvornosti, zaštićenim oznakama zemljopisnog podrijetla i zajamčeno tradicionalnim specijalitetima.

 

Registracijom oznake na razini Europske unije naziv proizvoda je zaštićen na području cijele Europske unije od svakog izravnog ili neizravnog korištenja te svake zlouporabe koja bi mogla dovesti potrošača u zabludu glede pravog podrijetla proizvoda, te narušavanja ugleda proizvoda, a zaštita je vremenski neograničena. Zaštita i registracija naziva proizvoda jednom od oznaka potrošaču jamče kvalitetu, a proizvođaču povećavaju dohodak te ujedno predstavljaju i značajan doprinos ruralnom razvoju u smislu prepoznatljivosti kako samog proizvoda tako i područja u kojem se taj proizvod proizvodi.

Prethodni članakOtvoren natječaj za najbolje mlade poljoprivrednike u Hrvatskoj
Sljedeći članakOd utorka kreće isplata drugog dijela izravnih plaćanja poljoprivrednicima
Gospodarski list
Gospodarski list je najstariji hrvatski časopis za poljoprivredu i selo koji i danas izlazi i koji je kroz tri stoljeća usmjeravao stručno, ekonomski i društveno hrvatskog seljaka i selo. Promicao je i čuvao običaje na selu i poljoprivredi i njegovao hrvatsku kulturu i jezik. List danas izlazi kao polumjesečnik na 72 stranice visoke kvalitete papira i višebojnog (kolor) tiska u formatu 210 x 275 mm. Zahvaljujući tradicionalno kvalitetnim i prije svega aktualnim i stručnim člancima, Gospodarski list stekao je vjerne, dugogodišnje pretplatnike i do danas zadržao status najpopularnijeg časopisa o poljoprivredi u Hrvatskoj. Kroz sva tri stoljeća Gospodarski list je izlazio zahvaljujući prije svega svojim vjernim pretplatnicima, poslovnim partnerima i oglašivačima, a u Gospodarskom listu surađuju najnapredniji ljudi pojedinog vremena, mnogi istaknuti znanstvenici, stručnjaci poljoprivredne proizvodnje, te mnogi drugi ugledni ljudi. Važno je napomenuti da Gospodarski list i danas kontinuitrano stvara nove vrijednosti kroz vrijedne projekte i inicijative; Gospodarski kalendar, biblioteka Obitelj i Gospodarstvo, biblioteka Hrvatsko povrće, Gospodarski oglasnik, televizijska emisija Dodir prirode, web izdanja, digitalizacija arhive 1842 – 1910 dostupne javnosti kroz projekt Hrvatska kulturna baština, izbor za najbolju poljoprivrednu ljekarnu, stručni seminar Hrvatsko povrće, stručni seminar CroVin, profilne stranice na društvenim mrežama, Društvo agrarnih novinara Hrvatske… Cilj Gospodarskog lista oduvijek je bio i ostat će prenošenje znanja, informacija i savjeta, kako bi poljoprivredna proizvodnja bila isplativa, a gospodari uspješniji.