Ministarstvo poljoprivrede je 18. lipnja 2015. godine Europskoj komisiji uputilo još tri zahtjeva za registraciju oznake izvornosti.
Sukladno odredbama Uredbe (EU) br. 1151/2012 o sustavima kvalitete za poljoprivredne i prehrambene proizvode i Zakona o poljoprivredi (Narodne novine br. 30/15) nakon provedenog nacionalnog postupka zaštite naziva zaštićene oznake izvornosti, zaštićene oznake zemljopisnog podrijetla i zajamčeno tradicionalnog specijaliteta, Ministarstvo poljoprivrede dostavlja Europskoj komisiji dokumentaciju potrebnu za registraciju oznake na razini Europske unije.
Ministarstvo poljoprivrede uputilo je Europskoj komisiji još tri zahtjeva za registraciju oznake izvornosti na EU razini, za nazive koji su u Republici Hrvatskoj zaštićeni prijelaznom nacionalnom zaštitom i to za sljedeće proizvode:
- „PAŠKA JANJETINA“ – OZNAKA IZVORNOSTI
- „ŠOLTANSKO MASLINOVO ULJE“ – OZNAKA IZVORNOSTI
- „KRČKO MASLINOVO ULJE“ – OZNAKA IZVORNOSTI
Po zaprimljenoj dokumentaciji Europska komisija razmatra svaki zaprimljeni zahtjev kako bi provjerila opravdanost zahtjeva i ispunjavanje uvjeta odgovarajućeg sustava. Nakon završenog postupka razmatranja, Europska komisija objavljuje Jedinstveni dokument predmetne oznake u Službenom listu Europske unije, a u roku od tri mjeseca od objave svaka fizička ili pravna osoba izvan Republike Hrvatske može podnijeti prigovor na objavljeni zahtjev za registraciju oznake, nakon čega Europska komisija donosi konačnu odluku o registraciji oznake te se ista upisuje u registar Europske unije i DOOR bazu podataka o zaštićenim oznakama izvornosti, zaštićenim oznakama zemljopisnog podrijetla i zajamčeno tradicionalnim specijalitetima.
Registracijom oznake na razini Europske unije naziv proizvoda je zaštićen na području cijele Europske unije od svakog izravnog ili neizravnog korištenja te svake zlouporabe koja bi mogla dovesti potrošača u zabludu glede pravog podrijetla proizvoda, te narušavanja ugleda proizvoda, a zaštita je vremenski neograničena. Zaštita i registracija naziva proizvoda jednom od oznaka potrošaču jamče kvalitetu, a proizvođaču povećavaju dohodak te ujedno predstavljaju i značajan doprinos ruralnom razvoju u smislu prepoznatljivosti kako samog proizvoda tako i područja u kojem se taj proizvod proizvodi.