CROSPIRIT – međunarodno ocjenjivanje rakija, likera i ginova održava se od 2019. godine u organizaciji Gospodarskog lista u suradnji sa Agronomskim fakultetom u Zagrebu i Prehrambeno – biotehnoškim fakultetom u Zagrebu.

Od prve godine ocjenjivanja, od kada se isto održalo u sklopu CroAgro sajma na Zagrebačkom velesajmu pa do zadnjeg ocjenjvanja 2023. godine čija se dodjela održala u sklopu ZGRAPPA festivala, ciljevi ocjenjiivanja su isti. Uz medijsku promociju proizvođača, cilj ove manifestacije je kroz edukativna i stručna predavanja ukazati i na relativno nisku kulturu pijenja rakija i likera te nedovoljnog poznavanja rakija kod šire populacije, ali i ugostiteljskog sektora. Potrošnju rakija ugrožava i agresivni marketing i financijska snaga u industriji konkurentskih pića. Stoga je ovo prigoda da se dodatno popularizira i promovira kultura rakije, istaknu najbolji proizvođači koji će biti nagrađeni za uspjeh i kvalitetu rakija, likera i ginova.

Danas se na tržištu mogu pronaći rakije i likeri od skoro svih voćnih vrsta. Osim povećanja različitosti, povećava se i tehničko/tehnološka razina proizvodnje, no i dalje veliki problem predstavlja promocija rakija koja se ne može javno reklamirati, a i kupnja i konzumacija su restriktivni. Rakije, likeri i ginovi se zato mogu promovirati organiziranjem natjecanja proizvođača gdje se rakije ne samo približavaju kupcima nego je natjecanje oblik usvajanja novih znanja i podizanje kakvoće vlastitih proizvoda. Jedan od razloga popularizacije i rasta ocjenjivanja definitivno je i ocjenjivačka komisija sastavljena od certificiranih i priznatih hrvatskih i međunarodnih ocjenjivača. Ocjenjivanje je prepoznato i od strane samih proizvođača te tako bilježimo svake godine sve veći broj prijavljenih proizvođača i uzoraka.

PRIJAVITE SVOJE UZORKE

Stručna međunarodna komisija ponovno ocjenjivat će boju, bistroću, tipičnost, miris i okus rakija/likera/ginova po sistemu bodovanja od 1 do 20. U svakoj kategoriji bit će proglašen najbolji šampionski uzorak, a bit će proglašen i najbolji uzorak od svake vrste u kojoj je prijavljeno 5 ili više uzoraka (najbolja šljivovica, najbolja dunjevača , najbolja jabukovača itd).

Osim za kvalitetu pića, proizvođači se mogu natjecati i za najbolji dizajn boce proizvoda. Za sudjelovanje je potrebno izvršiti PRIJAVU te dostaviti uzorak rakije/likera/gina (dvije boce minimalne zapremnine 0,5 l računaju se kao 1 uzorak).

Uzorke je potrebno dostaviti od 23.09.2024. do 10.10.2024. (ponedjeljak – petak 07:30 -15:00 sati) godine na adresu:

Gospodarski list
Ulica Majstora Radonje 12, 5. kat, Srednjaci
10000 Zagreb

Na svakom uzorku OBAVEZNO napisati:

  • uzorak za ocjenjivanje 6. CROSPIRIT
  • kategorija jakog alkoholnog pića
  • alkoholna jakost i godina proizvodnje
  • ime i prezime proizvođača (ili naziv poduzeća)
  • adresa

Ako se želite natjecati u kategoriji: „Najbolji dizajn proizvoda“, dopišite na kutijama s bocama za uzorak dodatno i „za najbolji dizajn“.

UPLATITE KOTIZACIJU NA IBAN RAČUN

Kotizacija za natjecatelje ovisi o broju prijavljenih uzoraka te je navedena u tablici.

Kotizaciju je potrebno uplatiti na IBAN račun:
HR1223600001101284610
Adresa: Zagrebačka banka d.d., Zagreb, Trg bana Josipa Jelačića 10
SWIFT/BIC (za strane natjecatelje): ZABAHR2X 
U opisu plaćanja navedite vaše ime i prezime i/ili naziv firme.

Dodjela će se održati u sklopu Zgrappa – međunarodnog festivala rakija i likera koji će se održati 15.-16.11.2024. u Boćarskom domu u Zagrebu.

Prethodni članakSabatina 2024. u Malom Lošinju
Sljedeći članakKupci sve više kupuju vina kod vinara
Gospodarski list
Gospodarski list je najstariji hrvatski časopis za poljoprivredu i selo koji i danas izlazi i koji je kroz tri stoljeća usmjeravao stručno, ekonomski i društveno hrvatskog seljaka i selo. Promicao je i čuvao običaje na selu i poljoprivredi i njegovao hrvatsku kulturu i jezik. List danas izlazi kao polumjesečnik na 72 stranice visoke kvalitete papira i višebojnog (kolor) tiska u formatu 210 x 275 mm. Zahvaljujući tradicionalno kvalitetnim i prije svega aktualnim i stručnim člancima, Gospodarski list stekao je vjerne, dugogodišnje pretplatnike i do danas zadržao status najpopularnijeg časopisa o poljoprivredi u Hrvatskoj. Kroz sva tri stoljeća Gospodarski list je izlazio zahvaljujući prije svega svojim vjernim pretplatnicima, poslovnim partnerima i oglašivačima, a u Gospodarskom listu surađuju najnapredniji ljudi pojedinog vremena, mnogi istaknuti znanstvenici, stručnjaci poljoprivredne proizvodnje, te mnogi drugi ugledni ljudi. Važno je napomenuti da Gospodarski list i danas kontinuitrano stvara nove vrijednosti kroz vrijedne projekte i inicijative; Gospodarski kalendar, biblioteka Obitelj i Gospodarstvo, biblioteka Hrvatsko povrće, Gospodarski oglasnik, televizijska emisija Dodir prirode, web izdanja, digitalizacija arhive 1842 – 1910 dostupne javnosti kroz projekt Hrvatska kulturna baština, izbor za najbolju poljoprivrednu ljekarnu, stručni seminar Hrvatsko povrće, stručni seminar CroVin, profilne stranice na društvenim mrežama, Društvo agrarnih novinara Hrvatske… Cilj Gospodarskog lista oduvijek je bio i ostat će prenošenje znanja, informacija i savjeta, kako bi poljoprivredna proizvodnja bila isplativa, a gospodari uspješniji.