Projekt Agroturizam s pričom pokrenut je na području Varaždinske županije gdje je turizam iskorišten kao dodana vrijednost za više od 8.000 OPG-ova.
U županiji su prepoznali da gosti danas traže bliža odredišta, lokalne posebnosti, očuvani i raznolik krajolik, drugačiji doživljaj i vlastito iskustvo. U suradnji s LAG-om Sjeverozapad pronašli su izvor financiranja razvoja nepoljoprivrednih djelatnosti na ruralnom području. Kroz tip operacije 6.2.1. (korisnici mogu ostvariti bespovratnu potporu do 50.000 eura) te kroz tip operacije 6.4.1. (maksimalni iznos potpore 200.000 eura).
Tip operacije 6.2.1. odnosi se na ona obiteljska poljoprivredna gospodarstva koja svoju osnovnu djelatnost žele proširiti i na turističku ponudu. 6.4.1. odnosi na OPG-e koji već imaju neki oblik turističke ponude i žele je dodatno razviti ili unaprijediti. U Varaždinskoj županiji je prije četiri godine bilo samo 16 objekata. Danas projekt broji 56 objekata s više od 330 ležajeva.
Primjerice, poljoprivredno imanje Majerling nalazi se uz glavnu cestu koja vodi od Varaždina prema slovenskoj granici, u mjestu Majerje i svega 8 km daleko od Varaždina. Osnovna aktivnost je uzgoj i trening konja (20), organizacija turnira i terenskog jahanja. Na imanju se nalazi restoran koji može primiti ljeti 120 osoba. U hladnijim mjesecima može primiti i do 80 osoba. Na imanju je ponuđen smještaj na 8 ležajeva, u tradicijski ugodno opremljenim sobama. Tu su dnevni programi domaćih jela, specijaliteti “Kaj su jela negda gospoda vlastela”, terensko jahanje, smještaj…
Vrijednost proizvoda se može povećati i uvođenjem usluge. Tako je u vrijeme pandemije masovno krenuo trend dostave poljoprivrednih proizvoda i prerađevina na prag potrošača. S obzirom na ubrzani način života, ovakva usluga omogućuje zaposlenim potrošačima izravan kontakt sa poljoprivrednikom i nabavljanje svježih lokalno proizvedenih proizvoda izvrsne kvalitete.
Naravno da postoje i brojni drugi načini za dodavanje vrijednosti svojim proizvodima. Međutim, treba zapamtiti da dodana vrijednost nije trajna već se treba održavati, po potrebi mijenjati i prilagođavati promjenama (na tržištu, u državi, u regiji, u ponašanju potrošača, u zakonskoj regulativi, u području očuvanja okoliša i održivosti).
Pročitajte još:
Povećanje vrijednosti poljoprivrednih proizvoda
U Japanu tražene hrvatske smokve
Marijančanka jaja s više omega-3 masnih kiselina
Izgled ambalaže poljoprivrednih proizvoda itekako je bitan!